آمادگی سوئیس در طرح توزیع پناهجویان اروپا

رئیس کنفدراسیون سوئیس اعلام کرد در توافق احتمالی اتحادیه اروپا در خصوص توزیع پناهندگان و مهاجران میان کشورهای عضو مشارکت خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سیمونتا سوماروگا»، رئیس کنفدراسیون سوئیس روز جمعه تاکید کرد اگر اتحادیه اروپا درباره توزیع مهاجران به توافق دست پیدا کند، تصور نمی کنم که کنفدراسیون سوئیس نخواهد در آن مشارکت داشته باشد.
 
رئیس کنفدراسیون سوئیس تاکید کرد: من از مدتها پیش بر ضرورت همبستگی بیشتر میان کشورهای اروپایی تاکید کرده و خواستار آن شده‌ام که برای توزیع مهاجران یک راهکار کلیدی پیدا شود اکنون به نظر می رسد که اتحادیه اروپا به فکر راه حلی برای این معضل افتاده است.
 
رئیس کنفدراسیون سوئیس ادامه داد: اظهارنظرهای زیادی در اروپا در این باره صورت می گیرد اما اروپا باید نشان دهد که قادر است در این زمینه وارد عمل شود. اتحادیه اروپا را بر حسب ظرفیتهای عملیاتی آن در مقابله با بحرانها می سنجند و مورد قضاوت قرار می دهند. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که اروپایی ها ثابت کنند ارزشهای اروپا برای آنها چقدر مهم است.
رئیس کنفدراسیون سوئیس در پاسخ به سوالی در این باره که مهاجران دیگر اجازه ندارند تقاضاهای پناهندگی خود را به سفارت های سوئیس ارائه کنند، سوماروگا تصریح کرد: یک کشور اروپایی به تنهایی نمی تواند چنین امکانی را برای مهاجران و پناهندگان فراهم کند. لازم است که کشورهای اروپایی به اتفاق در این زمینه عمل کنند. این مسئله ای است که باید در سطح اروپا درباره آن بحث و گفتگو شود.  
رئیس کنفدراسیون سوئیس تاکید کرد دولت سوئیس همین حالا نیز تعهد کرده است سه هزار پناهنده سوری را ظرف سه سال پذیرش کند.
از این تعداد تنها سیصد نفر تا کنون وارد خاک سوئیس شده اند اما به گفته رئیس کنفدراسیون سوئیس، مقامات این کشور تلاش می کنند علت کندی این روند را پیدا کنند.  
وی افزود این کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد است که آسیب پذیرترین اتباع سوریه را برای معرفی به سوئیس شناسایی می کند.
 
بنا به اعلام کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، از ابتدای سال دو هزار و پانزده تا کنون بیش از سیصد هزار مهاجر غیرقانونی از دریای مدیترانه عبور کرده اند و بیش از دو هزار و ششصد نفر در این سفر پرمخاطره جان خود را از دست داده اند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار