رئیس اداره فرش استان اردبیل گفت: بافندگان فرش در اردبیل تمایل کمتری به استفاده از مواد طبیعی دارند که این مهم موجب کاهش قیمت فرش در اردبیل شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ میر اعلا سیدی افزود: با وجود اینکه تولید فرش دستبافت با رنگ طبیعی و گیاهی درآمد قابل توجهی برای بافنده دارد، بافندگان راغب به استفاده از مواد رنگرزی طبیعی نیستند.

وی افزود: به عنوان مثال برای یک رنگرزی با مواد طبیعی باید یک هفته زمان برنامه ریزی شود در حالی که مواد شیمیایی در چند دقیقه می تواند رنگ دلخواه را به پشم بدهد.

رئیس اداره فرش استان سیاست اداره فرش و مرکز ملی فرش ایران را ترغیب بافنده به استفاده از مواد اولیه طبیعی عنوان و افزود: در حالی که تمامی فرایند بافت چه برای مواد اولیه طبیعی و چه شیمیایی یکسان است، بهتر است بافندگان از مواد اولیه طبیعی استفاده کنند تا درآمدشان افزایش یابد.

سیدی به حمایت از بافندگانی که در صدد استفاده از مواد طبیعی هستند تاکید کرد و گفت: حتی برای استفاده از مواد اولیه شیمیایی نیز تاکید می شود از شرکت های معتبر مواد اولیه خریداری شود.

وی با اذعان به اینکه در تامین مواد اولیه بافندگان استان با کمبود مواجه نیستند، متذکر شد: هدف ما ترغیب بافنده به کیفی سازی تولید با هدف افزایش درآمد حاصل از فروش آن است.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.