دو سوم مشاغل IT با وجود ریسک‌های امنیتی مجبور به پذیرش دستگاه‌های هوشمند شدند.

 به گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس تحقیقات صورت گرفته، ۶۸ درصد از شرکت کنندگان در یک تحقیق بر این باورند که نیازهای بهره‌‌وری کسب و کار سازمان‌ها، آنها را مجبور کرده است تا با وجود ریسک‌های امنیتی، وجود فناوری‌های هوشمند در سازمان‌های خود را بپذیرند.
 

پذیرش اجباری دستگاه های هوشمند!


۸۷ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند سازمان آنها سیاست‌هایی دارد که محدودیت‌هایی را به منظور اتصال دستگاه‌های هوشمند کارکنان به شبکه‌های سازمانی اعمال می‌کند. همچنین ۶۲ درصد از پاسخ‌دهندگان اعلام کردند اتصال دستگاه‌های شخصی به شبکه‌های سازمانی را تقریبا پذیرفته‌اند.
 
موقع خرید یک دستگاه هوشمند جدید، ۷۳ درصد از کاربران کاربردهای آن دستگاه برایشان اهمیت بیشتری نسبت به موارد امنیتی دارد ۲۷ درصد از شرکت‌کنندگان در این تحقیق نیز اعلام کردند بین پنج تا ۱۰ دستگاه هوشمند به جز گوشی‌های هوشمند و لپ‌تاپ دارند.
 
کن وستین، یک تحلیلگر مسایل امنیتی در این باره می‌گوید: درحالی‌که بسیاری از سازمان‌ها سیاست‌هایی به منظور عدم اتصال دستگاه‌های شخصی هوشمند به شبکه های سازمانی دارند اما کارکنان اغلب بر این باورند که اتصال این دستگاه‌‌ها از طریق USB برای شارژ کردن آنها مساله‌ای ایجاد نمی‌کند.


پذیرش اجباری دستگاه های هوشمند!


 
او می‌افزاید: داستان‌های بسیاری درباره هشدارهای امنیتی شنیده‌ام مبنی بر اینکه وقتی کارکنان گوشی‌های هوشمند خود را به دستگاه‌های فروش متصل می‌کنند، می‌تواند به راحتی ریسک‌های زیادی را برای سازمان به دنبال داشته باشد.
 
به گفته وی، این یک مساله آموزشی است تا کارکنان به درک بهتری از ریسک‌هایی که در معرض آن قرار دارند، دست یابند و تیم‌های IT نیز به تامین گزینه‌های منطقی نیاز دارند تا کارکنان همچنان بدون افزایش ریسک‌های امنیتی برای سازمان همکاری کنند.


منبع: سینا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار