مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم گفت: صنایع دستی استان قم می تواند گردشگران داخلی و خارجی را جذب کنند و به عنوان سوغات استان در سطح ملی و بین المللی معرفی کند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم عیسی رضایی اظهار داشت: ایجاد شهرک صنایع دستی عرضه تولیدات هنرمندان را ارتقا می بخشد و برای استان اشتغالزایی و توسعه اقتصادی را به همراه دارد.
 
رضایی افزود: استانهایی که دارای ظرفیت در تولید صنایع دستی هستند باید صنایع متمرکز کشوری ایجاد کنند و بر روی آن سرمایه گذاری کنند از این رو راه اندازی مجموعه متمرکز برای سوغات صنایع دستی و سوغات قم مفید است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم یادآور شد: همچین باید از ظرفیت گردشگران و زائران در معرفی صنایع دستی و بازاریابی آن قدم برداشت چراکه در حال حاضر نیمی از گردشگران و مسافران که واردکشور می شوند زیارتی و مذهبی هستند.
 
وی اظهار داشت: صنایع دستی استان قم می تواند گردشگران داخلی و خارجی را جذب کنند و به عنوان سوغات استان در سطح ملی و بین المللی معرفی کند.
 
وی با اشاره به اینکه در قم حدود 15 هزار نفر هنرمند فعال هستند گفت: این هنرمندان در رشته های مختلف صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند که با حمایت از این افراد می توان اشتغال زایی و مشاغل خانگی را در استان ارتقا بخشید.
 
رضایی افزود: استان قم در برخی از تولیدات صنایع دستی در کشور شاخص است که می توان با قرار دادن امکانات و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در خصوص ارتقای تولیدات و بازار فروش آن اقدامات موثری انجام داد.


انتهای پیام/س


برچسب ها: قم ، صنایع دستی ، جذب ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.