رئيس اداره امور عشاير دزفول از آغاز کوچ پاييزي عشاير از مناطق ييلاقي خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان محسن پورفرخي گفت : با فرا رسيدن نيمه دوم شهريورماه، کوچ پاييزه عشاير به شهرستان به صورت مال‌رو از مهمترين ايل‌راه اصلي کوچ عشاير دزفول به استان لرستان و بالعکس آغاز شده است.

رئيس اداره امور عشاير دزفول خاطرنشان کرد: عشايري که به دزفول کوچ مي‌کنند از دو استان اصفهان و لرستان بوده و هشت ماه از سال را در مناطق عشايري دزفول سپري خواهند کرد.

پورفرخي با اشاره به وسعت 4 هزار و 672 کيلومتر مربعي دزفول بیان داشت : عشاير و روستائيان اين شهرستان در وسعت 3 هزار و 410 کيلومتر مربعي معادل 72 درصد پراکنده هستند.

وي با بيان اينکه نحوه کوچ عشاير به‌ صورت درون کوچ وبرون کوچ است افزود: جمعيت عشايري دزفول بالغ بر 30 هزار نفر است که در قالب 4 هزار خانوار به اين شهرستان کوچ مي‌کنند.

پورفرخي تصريح کرد: پل کول مهمترين ايل‌راه عبور عشاير برون کوچ شهرستان به مقصد استان لرستان در مسافت 165 کيلومتري از مرکز دزفول در دورترين و محروم‌ترين منطقه بخش محروم شهيون واقع است که ساليانه حدود يک‌هزار خانوار عشايري از مسير آن به صورت پياده و مال‌رو کوچ مي‌کنند.مدت زمان لازم براي پيمايش اين عشاير از مناطق عشايري استان لرستان به بخش‌هاي محروم سردشت و شهيون حدود 20 شبانه روز است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.