یک مددکار اجتماعی گفت: هر فرد برای سالم زیستن و مفید بودن در جامعه باید برای خویشتن خود برانگیختگی مثبت ایجاد کند.

احمد داودی مددکار اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: خود انگیختگی یعنی انرژی پتانسیل درونی که به طور ذاتی در هر فرد وجود دارد و شخص می تواند آن را برای شکوفایی خود و اجتماع بکار گیرد.

وی تصریح کرد: روان شناسان معتقدند که هر فرد برای سالم زیستن و مفید بودن در جامعه باید برای خویش، خود انگیختگی مثبت ایجاد کند تا با شور و اشتیاق در آبادانی جامعه و کسب موفقیت همسو شود.

داودی با اشاره به اینکه نداشتن خود انگیختگی مثبت از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود، گفت: یکی از علل نداشتن خود انگیختگی توجهات بیش از حد والدین به کودکان و نوجوانان و فراهم آوردن ابزارهایی غیر ضروری برای آنها است که سبب شده در جوانان  توقعات و انتظارات بی حد و مرزی بوجود آید.

وی ادامه داد: در واقع چشم و هم چشمی های جوانان سبب شده این قشر شکوفایی خود را از دست داده و در اصل جوانانی غیر مفید و سرکش و طغیانگر شوند.

داودی با اشاره به آسیب‌های ناشی از دلزدگی منفی گفت: اصولا این دسته از جوانان با دارا بودن و دلزدگی منفی در مقابل منطق و انتقادهای سازنده مقاومت می کنند و تن به خوشی های زود گذر و کاذب می دهند.

وی تاکید کرد: دست اندرکاران امور تربیتی و هدایت گر جوانان باید هوشیارانه عمل کرده یعنی آموزش های لازم را برای تربیت درست جوانان و نوجوانان ارائه دهند و شرایط ویژه در آموزش و پرورش آنان لحاظ کنند. همچنین باورهای درست و ارزش های صحیح جامعه را در آنان پرورانده تا خود انگیختگی مثبت جوانان افزون‌تر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۲:۲۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
سوالی داشتم ببخشید ؟ در قسمتی که آقای داودی فرمودند علل نداشتن خود انگیختگی توجهات بیش از حد والدین به کودکان و نوجوانان و فراهم آوردن ابزارهایی غیر ضروری برای آنها است که سبب شده در جوانان توقعات و انتظارات بی حد و مرزی بوجود آید. آیا این باعث نمی شه کودکان دچار کم توجهی بشوند و عوارض بعدی آن ؟
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۱۲:۱۶ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
سپاسگزارم
آخرین اخبار