سفر پاپ فرانسیس به واشینگتن می تواند به بهبود روابط واتیکان و آمریکا کمک کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازپولیتیکو، دیدار "باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا و "پاپ فرانسیس،" رهبر کاتولیک های جهان در اواخر ماه جاری میلادی، فصل جدیدی را در روابط این دو رقم خواهد زد. این در حالی است که مشاوران  اوباما سعی دارند به این ملاقات جنبه سیاسی ندهند. یک فرد آگاه به برنامه ریزی های کاخ سفید در این خصوص اعلام کرد: دولت آمریکا سعی دارد این مسئله را انکار کند که اوباما و فرانسیس دوستان سیاسی هستند.

پاپ فرانسیس همواره با باراک اوباما در برخی مسائل هم عقیده است. از جمله این مسائل می توان به مقابله با تغییرات آب و هوایی و فقر جهانی اشاره کرد. 

اوباما در نخستین سفرش به واتیکان در مارس سال گذشته (اسفند 92) فرانسیس را یک رهبر تحول گرا خواند. وی همچنین به موضع مثبت فرانسیس در مسائلی از جمله کاهش فقر اشاره کرد.  

این در حالی است که اوباما و فرانسیس در همه مسائل با یکدیگر هم عقیده نیستند. واتیکان همچنان با مسائلی از جمله سقط جنین و ازدواج هم جنس گراها مخالف است؛ زیرا اینگونه اقدامات را غیر اخلاقی می داند. اما تصمیم پاپ فرانسیس برای سفر به واشینگتن در اواخر این ماه یک مزیت برای رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود.

باراک اوباما نخستین رئیس جمهوری است که برای منافع استراتژیک به سمت پاپ روی آورده است. واتیکان و کارشناسان ریاست جمهوری معتقدند اوباما در تعاملات و صحبت های خود با احتیاط کامل به پاپ اشاره می کند و وی را بیشتر یک الگوی اخلاقی می داند تا یک مشاور سیاسی.

انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار