گزارشی که به تازگی از سوی PageFair and Adobe منتشر شده گویای افزایش مسدود سازی تبلیغات اینترنتی از سوی کاربران است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گزارشی که به تازگی از سوی PageFair and Adobe منتشر شده نشان دهنده افزایش 41 درصدی استفاده از مسدودکننده های تبلیغات اینترنتی در جهان است. این امر موجب خسارت 21.8 میلیارد دلاری منتشرکنندگان آگهی های اینترنتی در سال 2015 شده است.

بنابر گزارش اخیر PageFair and Adobe استفاده از نرم افزار مسدودکننده تبلیغات اینترنتی(AD Blocker) باعث رشد چشمگیر خسارات بر منتشرکنندگان تبلیغات اینترنتی شده، به طوری که پیش بینی می شود میزان خسارات ناشی از استفاده از این ابزارها تا سال 2016 میلادی به مبلغ 41.4 میلیارد دلار برسد.

در حال حاضر 181میلیون نفر از نرم افزارهای مسدودگر تبلیغات اینترنتی و پاپ آپ در سراسر جهان استفاده می کنند که پیش پینی می شود این میزان سالانه 41 درصد افزایش یابد.

تنفر عمومی کاربران فضای مجازی از تبلیغات اینترنتی

دکتر جانی رایان، یکی از مدیران PageFair در این باره می گوید: استفاده از ابزارهای مسدودگر تبلیغات اینترنتی به طور فزاینده ای رشد کرده و از 50 میلیون کاربر در سال 2012 به 198 میلیون در پایانه چهارماهه دوم 2015 رسیده است. این پدیده مهمی حیاتی است که همچنان در حال پیشروی است.

 آمریکا بالاترین نرخ استفاده کاربران از این ابزارها را به خود اختصاص داده است و سالانه رشد 48 درصدی در استفاده از مسدودگر تبلیغات اینترنتی توسط کاربران در این کشور مشاهده می شود. در اروپا 35 درصد جمعیت اینترنت (77 میلیون کاربر) در ماه دست کم یکبار از ابزار موسوم به Ad Blocker که یک نرم افزار مسدودکننده تبلیغات است در مرورگرهای خود استفاده می کنند. یونان با نرخ رشد 36.7 بالاترین رشد استفاده از ابزار مسدودگر تبلیغات اینترنتی را دارد و پس از آن لهستان با 34.9 درصد استفاده کاربران اینترنت از این نوع ابزارها در جایگاه دوم قرار دارد.

در بخش دیگر این گزارش علت استفاده کاربران از این ابزارها علیه تبلیغات مورد بررسی قرار گرفته است که نتایج حاکی از تغییر رویکرد افراد جامعه به سمت استفاده از این ابزارها است. کاربران در پاسخ به این پرسش که چرا از ابزارهای مسدودگر تبلیغات اینترنتی استفاده می کنند دو دلیل عمده زیر را بیان کردند:

  • ترس از مورد سوء استفاده قرار گرفتن دادهای شخصی توسط تبلیغ کننده یا آگهی دهنده
  • بالارفتن تعداد تبلیغات اینترنتی 

تنفر کاربران فضای مجازی از تبلیغات اینترنتی

 

با توجه به این گزارش کاربران علت اصلی استفاده از ابزارهای مسدودگر تبلیغات اینترنتی را سوء استفاده سیستم های منتشر کننده تبلیغات و آگهی دهنده از اطلاعات شخصی شان عنوان کرده اند.

در حالی که شورای تبلیغات اینترنتی انگلیس قبلا در بررسی خود عنوان کرده بود 54 افراد به علت کندی سرعت مرور صفحات از مسدودگر تبلیغات استفاده می کنند، اما در تحقیق اخیر  افت سرعت اینترنت در هیچ یک از پاسخ های افراد  به عنوان عاملی برای استفاده از مسدودگر تبلیغات، عنوان نشده است.


تنفر کاربران فضای مجازی از تبلیغات اینترنتی


بنابر این گزارش درصد استفاده از مسدودگر تبلیغات اینترنتی و پاپ آپ در ایران 1 درصد است. استفاده بیش از اندازه سایت ها از تبلیغات اینترنتی و پاپ آپ طی سال های اخیر موجب افزایش نارضایتی کاربران فضای مجازی شده است. اکنون به نظر می رسد کاربران با استفاده از روش های مسدود کردن این نوع تبلیغات تلاش دارند تا تنفر خود را به این نوع تبلیغات در فضای مجازی نشان دهند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.