سرقت کلیک کاربران یکی از تهدیدات مهمی است که طی سال های اخیر در فضای مجازی ایران رواج پیدا کرده است به طوری که کاربران این فضا را در ایران کلافه کرده است.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برنامه های مسدود کننده تبلیغات چند وقتی است که بر سر زبان ها افتاده و کاربران زیادی از آن ها استفاده می کنند.
یکی از این برنامه ها که بر روی فروشگاه برنامه های شرکت اپل قرار گرفته بود، تنها در مدت سه روز، تبدیل شد به برنامه شماره یک این مرکز دانلود .
اما بعد از آن این برنامه از دسترس خارج شد و توسعه دهنده این برنامه Marco Arment اعلام کرده است که برای اعمال تغییراتی  اساسی در کد ها؛ این برنامه را از حالت انتشار خارج کرده است.
 کاربران زیادی در مدت زمان کوتاه این برنامه را دریافت کرده اند و بازخورد خوبی هم داشته است.
 اما برخی از کاربران در مورد این دسته از برنامه ها گفته اند که این کار به تجارت افرادی که از طریق تبلیغات درآمد کسب می کنند خسارت وارد می کند.
همزمان با رشد برنامه Marco Arment از عواقب این کار اعلام ناراحتی کرده است. او گفت: "مسدود کننده های تبلیغات بسیار ضروری است اما در این چند روز فهمیدم که تمایلی به ارائه یک مسدود کننده تبلیغاتی که بعدا خودش هم مسدود شده را ندارم".
 این برنامه به صورتی هوشمند طراحی شده است که می تواند تصمیم بگیرد چه چیز هایی مسدود شوند که برای اینکار از  داده ای که توسط یک شرکت دیگر ساخته شده است استفاده می کند، پس راه سادی برای ایجاد تمایز وجود ندارد و این کار بسیار پر هزینه خواهد بود.

مصدود کننده تبلیغات اپل از دسترس خارج شد** جمعـــــــــــــــــــــه**

سرقت کلیک کاربران یکی از تهدیدات مهمی است که طی سال های اخیر در فضای مجازی ایران رواج پیدا کرده است.
به طوری که کاربران این فضا را در ایران دچار کلافگی کرده است.  این تهدید سامانه های تبلیغات اینترنتی را مورد سوء استفاده قرار داده است. دو عامل مهم در تبلیغات اینترنتی وجود نقش بازی می کنند: 

1)آگهی دهنده
 2) منتشرکننده آگهی 

در سرقت کلیک یا click fraud، فرد منتشر کننده آگهی با جذب ترافیک کابران اینترنت موجب خالی شدن جیب آگهی دهنده می شود. سرقت کلیک بیشتر در شیوه کسب و کار اینترنتی پرداخت به ازای کلیک یا Pay-per-click مشاهده می شود.
 در این روش تبلیغات به ازای کلیک بر روی هر تبلیغ توسط کاربر مبلغی به انتشار دهنده آگهی از سوی آگهی دهنده پرداخت می گردد.  بدیهی است با بالا رفتن تعداد کلیک های کاربران موجب دریافت پول بیشتر از آگهی دهنده می گردد.
بسیار پیش آمده که در حال مشاهده یک وب سایت در اینترنت باشید و با کلیک بر روی لینک دلخواه خود به جای مشاهده محتوای مودر نظر خود، پنجره جدیدی در نمایشگرتان باز شده و با صفحه تبلیغ هدایت می شوید. این صفحات تبلیغاتی در دو حالت به نمایش در می آیند. اگر این صفحه تبلیغاتی در جلوی صفحه اصلی مرورگرتان به نمایش در آیند به آن Pop-up و در صورتی که در پشت صفحه اصلی باز شوند به آن Pop-under می گویند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار