ظرفیت تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در خراسان رضوی پس از گذشت 5 سال به عنوان پیشگام تولید این محصول به مرز 1000 تن در ماه رسید.

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: ظرفیت کل مرغ گوشتی در سال، 80 میلیون قطعه برآورد می شود که نزدیک به یک دهم آن در پوشش تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک قرار دارد.

جعفر عطار باشی افزود: شهرستان های مشهد، قوچان، چناران، درگز، سرخس، نیشابور، کاشمر، خلیل آباد، بردسکن، تربت جام، تربت حیدریه، تایباد و فریمان بیشترین تولید مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک را دارند.

وی گفت :تعداد واحد های مرغداری دارای پروانه تولید مرغ گوشتی بدون مصرف آنتی بیوتیک در طول دوره پرورش از 27 واحد در سال گذشته به 32 واحد در 6 ماهه امسال افزایش داشته و 5 واحد متقاضی تولید مرغ گوشتی و 2 واحد متقاضی تولید تخم مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک نیز در حال بررسی شرایط دریافت پروانه تولید هستند.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به افزایش میزان صادرات این محصول به خارج از استان افزود: شرکت های متقاضی دریافت برند، برای توزیع مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در حال افزایش هستند و هم اکنون 3 شرکت در این زمینه فعالیت دارند که در صورت افزایش متقاضیان، شبکه توزیع داخلی استان گسترش خواهد یافت.

عطار باشی خاطر نشان کرد: در سال های اخیر رستوران ها بیشتر متقاضی استفاده از مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در لیست غذایی خود هستند که یکی از شروط موافقت با این تقاضا، جایگزینی کامل مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک به جای مرغ معمولی در تمامی غذاهای واجد مرغ در رستوران می باشد.

وی با بیان اینکه افزایش استفاده از مرغ بدون آنتی بیوتیک، نشان از ارتقاء آگاهی عمومی در زمینه کیفیت فراورده های خام دامی و نتیجه تلاش دامپزشکان است؛ تاکید کرد: فرهنگ استفاده از مرغ بدون مصرف آنتی بیوتیک در بیمارستان ها،مراکز نگهداری کودکان و سالمندان به عنوان جمعیت در معرض خطر برای پدیده مقاومت دارویی، سبب افزایش اطمینان از پاسخ دهی درمان های آنتی بیوتیکال می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.