مدارس و کالج‌های مکه به دلیل ازدحام بیش از حد زائران حج در این شهر برای مدت یک هفته تعلیق شدند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «اعظم الدخیل»، وزیر آموزش و پرورش عربستان دستور داد، کلاس‌های 253 مدرسه دخترانه و پسرانه در شهر مکه به دلیل ایام پرازدحام حج با یک هفته تعویق بازگشایی شود.

این تصمیم پس از درخواست بسیاری از والدین مبنی بر عدم بازگشایی مدارس به دلیل ازدحام در شهر مکه گرفته شد، چرا که با آغاز فصل حج زائران در مسیر مسجدالحرام رفت‌وآمد فراوانی دارند و همین امر مانع از حرکت روان شهروندان در خیابان‌های شهر مکه شده است.

«محمد الهارثی»، مدیر آموزش و پرورش شهر مکه نیز عنوان کرد که بر این اساس کلاس‌های 126 مدرسه پسرانه و 127 مدرسه دخترانه در مناطق مختلف شهر تعلیق شده و این مدارس براساس تراکم تردد زائران در آن منطقه انتخاب شده‌اند.

در این میان دانشگاه «ام‌القری» نیز اعلام کرده است، کلاس‌های تمامی کالج‌های خود را که قرار بود از روز یکشنبه آغاز به کار کند تعلیق خواهد کرد و این تصمیم در جهت سهولت در تردد زائران در سطح شهر و همچنین محافظت از دانشجویان در شرایط ناپایدار جوی در مکه گرفته شده است.

کالج‌های دانشگاه «ام القری» در سایر مناطق عربستان به روند عادی به کار خود ادامه می‌دهند و کلاس‌های این دانشگاه در شهر مکه نیز از روز سه‌شنبه 29 سپتامبر و پس از وقفه در ایام حج کار خود را آغاز می‌کنند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/
برچسب ها: مکه ، مدارس ، کالج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار