ساری ؛

امضاء تفاهم نامه همكاري پارك علم و فناوري مازندران و كميسيون يونسكو در ايران

سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي استانداري مازندران گفت :تفاهم نامه همكاري بين پارك علم و فناوري مازندران و كميسيون يونسكو در ايران به امضاء رسيد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مهندس رازجويان سرپرست معاونت هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منطقه اي استاندار در جلسه اي كه با حضور سعداله نصيري رئيس كميسيون يونسكو در ايران، سركار خانم دكتر گزاني مديرگروه كميسيون ملي يونسكو تشكيل گرديد با اشاره به نقش خطير كميسيون ملي يونسكو در امر تسهيل گري ، گسترش علم ، فرهنگ و آموزش گفت: ظرفيت هاي عظيم استان مازندران در زمينه هاي مختلف بويژه درصد بالاي فارغ التحصيلان دانشگاهي ، فرهنگ غني استاني و همچنين ظرفيت هاي گردشگري به گونه اي است كه با بهره گيري از ظرفيت هاي سازمان يونسكو مي توان به توسعه پايدار و اقتصاد بالنده بر اساس دانايي و دانش دست يافت.

وي افزود: در راستاي كاهش نرخ بيكاري در استان مي توان با تقويت مراكز فني حرفه اي، شركت هاي دانش بنيان ، مراكز رشد از ظرفيت هاي بالقوه اين مراكز بهره گيري نمود تا با توليد كالاهاي استاندارد بتوان پشتوانه مالي مناسبي را نيز در زمينه رشد صادرات مهيا كرد.

رازجويان، كميسيون ملي يونسكو را پشتوانه اي قوي براي تحقق آرمان هاي مراكز ياد شده دانست و ادامه داد: پارك علم و فناوري و همچنين مراكز رشد استان در طي مدت زمان كوتاه فعاليت خويش توانسته اند گامهاي بلندي در جهت شناسايي ظرفيت هاي علمي و تحقيقاتي استان بردارند كه با حمايت هاي سازمان يونسكو مي تواند پتانسل هاي بالقوه استان را بالفعل نموده و به منصه ظهور برساند.

نصيري رئيس كميسيون ملي يونسكو در ايران نيز هدف از اين سفر را بازديد از پارك علم و فناوري مازندران و آشنايي با ظرفيت هاي آن ذكر كرد و گفت: استان مازندران با دارا بودن بسترهاي عظيم فرهنگي، علمي و دارا بودن مواهب طبيعي، زمينه هاي لازم براي رشد و شكوفايي روزافزون را دارا مي باشد كه وجود نخبگان علمي و فارغ التحصيلان دانشگاهي بر ارزش هاي اين استان افزوده است.

وي تصريح كرد: در راستاي گسترش فعاليت هاي اين سازمان به زودي همايش مديريت شهري و توسعه پايدار با حضور شهرداران كشور برگزار مي شود كه در اين همايش به بهترين مديريت شهري كه از سوي شهرداران كشور اعمال شده باشد جايزه يونسكو در سطح بين المللي اعطا خواهد شد.

شايان ذكر است در پايان اين جلسه تفاهم نامه اي با حضور مهندس رازجويان و به منظور گسترش تعاملات دو جانبه ميان پارك علم و فناوري مازندران و كميسيون يونسكو در ايران به امضا رسيد.


انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.