معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از معافیت از خدمت سربازی برای تأسیس کنندگان شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سورنا ستاری در جلسه هم‌اندیشی روسای دانشگاه‌ها، بنیاد نخبگان و حوزه علمیه استان با تأکید بر لزوم اتخاذ رویکرد تجاری‌سازی، گفت: با تحقق این امر علاوه بر پژوهش‌های کاربردی زمینه برای اشتغال پایدار نیز فراهم می‌شود.

وی به تدوین آیین‌نامه جدید بنیاد نخبگان در حوزه کارآفرینی اشاره کرد و افزود: رویکرد اصلی در این آیین‌نامه، نگاه به نخبگان و نیروهای جوان تحصیل کرده کشور به عنوان یک فرصت برای رشد و توسعه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهورگفت: ما آماده کمک به خراسان رضوی در حوزه‌های توسعه شبکه‌های آزمایشگاهی، ارائه فاینانس به طرح‌های پژوهشی با موضوعات خاص از جمله سوغات رضوی و معافیت از خدمت سربازی برای تأسیس‌کنندگان شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.

استاندار خراسان رضوی هم در این جلسه با اشاره به وجود 37 موسسه علمی و فناوری و 98 دانش بنیان گفت: وجود چنین ظرفیتی در استان زمینه ایجاد ارتباط مستمر با روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را ضروری کرده است که برای ارائه راه حل مشکلات حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی برگزار و شبکه بین دانشگاهی ایجاد شده است.

علیرضا رشیدیان افزود: تاکنون 981 نخبه در استان شناسایی شده است که به منظور شتاب در روند توسعه باید از توانمندی این افراد استفاده شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
علیرضا
۲۲:۵۰ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
تو رو خدا از سرباز های احصیل کرده . تخصصی استفاد کنین . نذارین عمر ما هدر بره . سربازی به شیوه فعلی یعنی اتلاف عمر