با احداث پروژه‌ خط 7 مترو در میدان صنعت مشکلاتی برای ساکنین این منطقه از جمله ایجاد ترافیک در تردد خودروها به وجود آمده است.


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جواندر سال 85 پیرو مصوبه هیات مدیره شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو) برای ساخت پروژه خط 7 متروی تهران بین شرکت راه آهن شهری تهران و حومه ( مترو) و شرکت مهندسی سپاسه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا)ص) امضا شد.

 این خط به طول 27 کیلومتر و شامل 28 ایستگاه از منطقه سعادت آباد- میدان سرو در شمال غرب تهران آغاز و با عبور از مسیرهای بلوار پاک نژاد- بزرگراه‌های چمران و نواب- خیابان مولوی- بزرگراه آیت اله محلاتی وایستگاه های نواب و میدان محمدیه به سمت جنوب شرق تهران واقع در شمال شهرک امید المومین در منطقه افسریه امتداد می‌یابد.

 خط 7 عمیق‌ترین خط متروی تهران است وعمق ایستگاه‌های آن بین40 تا 45 متر خواهد بود و تقریبا از زیر تمام خطوط مترو رد خواهد شد.

 خط 7 مترو واقع در میدان صنعت با خط 6 در گیشا تقاطع چمران و نواب، دوباره با خط 6 در خیابان 17 شهریور، با خط 4 در دو ایستگاه خیابان مولوی و میدان انقلاب، با خط 2 در خیابان آذربایجان و با خط یک در خیابان محمدیه، تبادی خواهد داشت.

 خط 7 مترو جا به جایی 45 هزار مسافر در هر ساعت را بر عهده دارد و اگر منابع مالی به موقع تزریق شوند این پروژه تا اواخر سال 93 یا اوایل سال 94 به بهره برداری برسد.

 وجود مشکلاتی در میدان صنعت

 با وجود مزیت‌های که احداث خط 7 مترو در میدان صنعت دارد ولی مشکلاتی هم برای تردد خودروها مثل ترافیک میدان  صنعت ایجاد کرده است همچنین با شروع فصل بازگشایی مدارس و شلوغی خیابان‌ها مشکلات و ترافیک بیشتری را در میدان صنعت که یکی از میادین شریانی شهر تهران است را ایجاد خواهد کرد.

 همچنین با شروع فصل بارندگی گل  و لای در میدان صنعت رفت و آمد شهروندان را دچار مشکل می کند.

 پایان مشکلات شهروندان

 با وجود مشکلاتی که مترو برای تردد خودروها و شهروندان و آلودگی صوتی‌ای که برای ساکننان آن منطقه فراهم کرده است با پایان گرفتن احداث خط 7 مترو خاتمه می‌یابد و می توان گفت که اگر منابع مالی به موقع برای احداث خط 7 مترو تزریق شوند مزیت‌هایی را که برای شهروندان منطقه 2  و مناطق دتیگر به وجود  می آورد بیشتر از مشکلات احداث این خط است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار