مشهد؛

همایش مشارکت همگانی بهداشت دست با ثبت رکورد گینس برگزار شد

رییس مرکز پیشگیری و کنترل عفونت های بیمارستانی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: همایش مشارکت همگانی بهداشت دست با ثبت رکورد گینس در مشهد برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد دکتر "محمد حسن اعلمی" گفت: این همایش با هدف ترویج بهداشت دست، جلوگیری از عفونتهای مرتبط با مراقبت از بیمار و انتقال پیام اهمیت شستن دست به همه اقشار جامعه برگزار شده است.

وی افزود: در این همایش 700 پزشک، پرستار، دانشجو، کارکنان و سایر پرسنل بهداشتی و درمانی از بیمارستانهای مختلف استان خراسان رضوی شرکت کرده اند.

اعلمی اظهار داشت: در قالب همایش مشارکت همگانی در بهداشت دست، شرکت کنندگان در صفوف منسجم ایستاده اند و هر فرد بطور اصولی دستهایش را ضدعفونی کرده و مایع ضدعفونی را به فرد دیگر برای شستن دست انتقال می دهد.

وی ابزار داشت: شستن و ضد عفونی دستها توسط هر فرد 20 ثانیه زمان می برد و اتمام ضدعفونی دستها برای تمامی شرکت کنندگان در این همایش به مدت پنج تا شش ساعت طول می کشد.

رییس مرکز پیشگیری و کنترل عفونت های بیمارستانی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد اظهار داشت: دو نفر ناظر فرآیند مشارکت همگانی در بهداشت دست در بیمارستان امام رضا(ع) مشهد را برای ثبت در رکورد گینس بر عهده دارند.

اعلمی افزود: آخرین رکورد ثبت شده در گینس برای مشارکت در بهداشت دست مربوط به کشور هنگ کنگ با حضور 277 نفر در سال گذشته بوده است.

رییس مرکز پیشگیری و کنترل عفونتهای بیمارستانی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: عفونت های بیمارستانی از جمله خطرناکترین عفونت ها به شمار می روند و بر اساس آمار از هر 10 بیمار، یک نفر به عفونت های بیمارستانی از قبیل خونی، ادراری، زخم جراحی و ریوی مبتلا می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.