رییس اتحادیه چاپخانه‌داران کرمانشاه گفت: در حال حاضر فاصله زیادی بین وضعیت چاپخانه‌های استان با تکنولوژی روز صنعت چاپ وجود دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران؛ از کرمانشاه ؛کیوان کاشفی گفت: عمده نگاه‌ها به این صنعت در بخش فرهنگی است و اساسا این صنعت یکی از زیرساخت های مهم در جهت رونق فرهنگ به شمار می‌رود.

کاشفی صنعت چاپ استان را در رده چهاردهم کشور عنوان کرد و افزود: در حال حاضر هفت مشکل به وضوح در این صنعت در استان قابل مشاهده است.

وی اولین مشکل این صنعت در استان را فاصله زیاد وضعیت چاپخانه های استان با تکنولوژی روز صنعت چاپ در دنیا عنوان کرد و افزود: متاسفانه این فاصله به دلیل عدم سرمایه‌گذاری در این صنعت بوجود آمده که این امر مشکلات بسیاری را برای صنعت چاپ استان بوجود آورده است.

رییس اتحادیه چاپخانه داران استان کرمانشاه مالیات سنگین را مشکل دیگر این صنعت در استان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مالیات پرداختی از سوی چاپخانه‌دارهای استان هیچ تناسبی با میزان درآمد آنها ندارد.

کاشفی گفت: قطعا با یک حساب و کتاب ساده می‌توان میزان درآمد چاپخانه‌دارها را محاسبه کرد و بر اساس آن از آنها مالیات گرفت.

کاشفی نبود نیروی متخصص، نبود تکنسین ماهر جهت تعمیرات دستگا‌ه‌های چاپ، نبود واحدهای چاپی بزرگ و خروج بی رویه سفارشات چاپ از استان را از جمله دیگر مشکلات این صنعت در استان عنوان کرد.

رییس اتحادیه چاپخانه داران استان کرمانشاه در پایان گفت: استفاده از راهکارهایی مانند آموزش نیروهای صنعت چاپ استان، ادغام برخی چاپخانه‌ها با یکدیگر، کنترل اعطای مجوز در این صنعت، راه‌اندازی تعاونی چاپخانه‌دارها و ایجاد یک اتاق فکر می‌تواند به رفع مشکلات این صنعت در استان کمک کند.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: کرمانشاه ، مشکلات ، چاپ ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.