مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:امسال برداشت گندم در استان کرمانشاه از اوایل اردیبهشت ماه در مناطق گرمسیر آغاز و تا اواخر مردادماه در مناطق سردسیر ادامه داشت

به گزارش  گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه  گفت 650 هزار تن گندم در استان تولید شد که این میزان نسبت به سال گذشته 25 درصد کاهش تولید داشته است.

اسماعیل پرویزی فر گفت: پیش بینی می شد امسال حدود 900 هزار تن گندم در استان تولید شود، اما شاهد تولید 650 هزار تن گندم در استان بودیم، و حدود 450هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزن استان خریداری شد.

پرویزی فر گفت: سال گذشته در مجموع 870 هزار تن گندم در استان کرمانشاه تولید و 607 هزار تن گندم مازاد بر نیاز نیز از کشاورزان خریداری شد.

وی متوسط عملکرد گندم آبی در استان کرمانشاه را در سال زراعی جاری 4100 تن در هکتار دانست و گفت: متوسط عملکرد گندم دیم نیز 740 کیلوگرم در هکتار بود.

پرویزی فر گفت: امسال با کاهش حدود 35 درصدی عملکرد گندم دیم و کاهش حدود 20 درصدی گندم آبی در استان مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه امسال سطح زیر کشت گندم در استان کرمانشاه 411 هزار هکتار بود، گفت: امسال 103 هزار هکتار گندم آبی و 308 هزار هکتار گندم دیم در مزارع استان کرمانشاه کشت شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در پایان گفت: متاسفانه امسال بارش باران نسبت به میانگین بلندمدت 30 درصد کاهش داشته است که در شهرستان کرمانشاه این میزان حدود 45درصد بوده است و با توجه به اینکه بیشترین گندم تولیدیاستان در شهرستان کرمانشاه تولید می شود، منجر به کاهش بیشتر عملکرد گندم در استان شد.

انتهای پیام/س
برچسب ها: کرمانشاه ، کاهش ، تولید ، گندم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.