همکاری چشم آتشین و مرکز جرائم سایبری اروپا

مرکز جرائم سایبری اروپا با شرکت امنیتی فایرآی برای تقویت همکاری های خود در تشخیص تهدیدات جرائم سایبری تفاهم نامه امضا کردند.

همکاری چشم آتشین و مرکز جرائم سایبری اروپا
 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،مرکز جرائم سایبری اروپا در یوروپل  با شرکت امنیتی فایرآی "FireEye" برای تبادل اطلاعات و تخصص در زمینه‌ی جرائم سایبری تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند.

 اهداف همکاری آن‌ها، نظارت و تشخیص تهدیدات جرائم سایبری است. در واقع سازمان‌های انتظامی اروپا قصد دارند با همکاری بخش خصوصی، به مقابله با جرائم سایبری برخیزند.

همکاری این دو مرکز سبب می‌شود تا"FireEye" اطلاعات خود را در اختیار مرکز جرائم سایبری اروپا قرار دهد.

 فایرآی هم اکنون با شرکت‌هایی مانند کسپرسکی، اینتل، سیمنتک، واحد جرائم دیجیتال مایکروسافت (Microsoft Digital Crimes Unit) و ترند میکرو نیز همکاری می‌کند.

بر اساس گزارش مرکز مطالعات بین‌المللی و راهبردی آمریکا "(CSIS" هزینه‌ جرائم سایبری سالانه در جهان به 445 میلیارد دلار می‌رسد و از این میان چین، آمریکا و آلمان بیشترین میزان خسارت را داشته‌اند.

 مرکز جرائم سایبری اروپا در لاهه‌ هلند واقع است و زیر نظر پلیس و اتحادیه‌ اروپا فعالیت می‌کند. هدف از تشکیل آن تقویت قدرت پاسخگویی به جرائم سایبری در کشورهای اتحادیه‌ اروپا است.

ایجاد این مرکز با توجه به راهبرد امنیت داخلی اتحادیه‌ی اروپا بود که از اقدامات اخیر آن می‌توان به همکاری با سازمان‌های انتظامی ایتالیا برای مقابله با سوءاستفاده‌ جنسی از کودکان اشاره کرد.

منبع:سایبربان

انتهای پیام/

برچسب ها: امنیت سایبری ، fire eye ، هکر ، هک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار