شیوع گسترده تب دانگ در هند

مقامات دولت هند در پی شیوع گسترده «تب دانگ،» تعداد تخت‌های بیمارستانی اختصاص‌یافته به مبتلایان را افزایش دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگارجوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات هند 1000 تخت بیمارستانی دیگر به مبتلایان تب دانگ اختصاص دادند. حدود پنج سال است که این بیماری در هند به ویژه در دهلی، پایتخت این کشور، شیوع یافته است.

دولت هند پس از خودکشی والدین پسر بچه‌‌ای که به این بیماری مبتلا بود و هیچ یک از بیمارستان‌های دهلی او را نپذیرفت، دست به کار شد و اقداماتی برای کمک به مبتلایان به این بیماری انجام داد.

دولت هند دستور داد تخت‌هایی را در بیمارستان‌های دهلی به مبتلایان تب دانگ اختصاص دهند و همچنین «کلینیک تب» در این بیمارستان‌ها تاسیس شود.

آمار نشان می‌دهد در سال جاری میلادی یک هزار و 714 مورد ابتلا به تب دانگ گزارش شده است؛ درحالیکه مجموع مبتلایان به این بیماری از سال 2010 (1389) تا 2015 (1394)، یک هزار و 695 نفر بود. شهردار دهلی در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه گفت: «ما شدیدترین شیوع این بیماری را در 5 سال گذشته شاهد هستیم.»

تب دانگ -- که نام دیگر آن «تب استخوان شکن» است -- از طریق نیش پشه‌های آلوده، به انسان منتقل می‌شود. هنوز واکسن و یا درمانی برای آن پیدا نشده است. این بیماری در مناطق گرمسیری بخصوص هنگام بارش باران‌های موسمی شیوع پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار