معاون امور زنان بیان کرد: ‌پیش نیاز توسعه انسانی مشارکت همه انسانها و گروه‌ها است.

بهبود کیفیت زندگی افراد در راستای توسعه انسانیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شهین دخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی زنان در توسعه پایدار اظهار داشت: توسعه انسانی بر مبنای قابلیت‌های انسانی و کارآمدسازی به گونه‌ای که هدف نهایی توسعه، بهبود کیفییت زندگی انسانها است که این امر با توسعه و مشارکت همه انسان‌ها و گروه‌ها محقق می‌شود.

وی افزود: شاخص توانمندی جنسی از جمله شاخص‌هایی است که در مورد تحقق‌پذیری توسعه پایدار موردنظر بوده زیرا مشارکت زنان در مشاغل مدیریت حرفه‌ای تکنیکی و قدرت اقتصادی از جمله شاخص‌های آن است.

مولاوردی در ادامه بیان کرد: مشارکت حداکثری مردم جامعه اعم از زن و مرد تنها با برچیده شدن تبعیض‌ها محقق شده و ساختار اجتماعی، اقتصادی و نهادها باید برای رسیدن به این هدف دستخوش تحولات جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: کارآفرینی یکی از راه‌های رسیدن رشد اقتصادی زنان است و  موتور محرکه اقتصاد محسوب و تأثیر در ریشه اقتصاد دارد اما از طرفی مشارکت اقتصادی زنان زمانی محقق میشود که اشتغال پایدار زنان فراهم شود زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که اکثر کشورهای اسلامی زیرساخت‌های اقتصادی و فرهنگی‌شان برای تبدیل کارآفرینی به اشتغال پایدار آماده نیست و از طرفی این ویژگی‌ها را باید از موانع اشتغال و کارآفرینی زنان دانست.

معاون امور زنان خاطرنشان کرد: نرخ پایین باسوادی و تحصیلات عالیه در کشورهای اسلامی نشان می‌دهد که زنان مسلمان هنوز برای گرفتن مشاغل تکنیکی و مهم آماده نیستند چنانچه عدم دسترسی زنان به منابع مالی هم نوعی هراس از ریسک اقتصادی پهن دامنه در بین زنان و تمایلشان به استخدام در یک نهاد و محدودیت‌شان به کسب و کار خانگی را نشان می‌دهد.

مولاوردی تصریح کرد: برنامه 10 ساله DIV برای پیشرفت زنان بیانگر این است که کشورها با ترغیب کارآفرینان زن بودجه بازار، اطلاعات ICT، آموزش شبکه‌سازی و ... مورد اشاره قرار داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار