حضور نگران کننده دختران و پسران ایرانی در شبکه های اجتماعی و مجازی سبب بروز معضلات جدی شده است ، که زنگ خطری برای جوانان می باشد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، بالا رفتن سن ازدواج یکی از معضلات نسل جوان امروز به شمار می رود وریشه بسیاری از جرائم را می توان در افزایش سن ازدواج جوانان جست وجو کرد. بالارفتن سن ازدواج دلایل متعددی دارد.


ازدواج نمی کنم چون عاشق فضای مجازی ام !!!


در گذشته های نه چندان دور دختران و پسران بعد از سن بلوغ به خانه بخت می رفتند ولی امروزه سن ازدواج دختران و پسران افزایش یافته است بطوری که طبق آمارهای رسمی سن متوسط  ازدواج برای پسران (۲۵ )تا (۳۵) و برای دختران (۲۴)تا(۳۰)سالگی است.روانشناسان و جامعه شناسان می گویند یکی از دلایل مهم بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان گذراندن اوقات فراغت در فضاهاهای مجازی است .


ازدواج نمی کنم چون عاشق فضای مجازی ام !!!



احمد داوودی روانشناس و مددکار اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اخبار داغ فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به اینکه آیا بالا رفتن سن ازدواج در بین جوانان امروزی ما بخاطر گشت و گذار در اینترنت و استفاده از شبکه های مجازی است گفت : بله !بالا رفتن سن ازدواج در دنیای امروزه جوان های ما بخاطر چندین نکته است :

1.بخاطر تبلیغات سوء از طریق شبکه های اجتماعی است ، به طور مثال می گویند برای برطرف کردن نیاز های جنسی چه نیاز دارد که فرد ازدواج کند و خودش را درگیر مشکلات زیادی کند.

2.تبلیغ غلطی که این شبکه ها در افراد القا کردند این است که ازدواج فقط و صرفا برای رفع نیاز حنسی است ، پس چه لزومی دارد که فرد خود را اسیر یک نفر تا آخر عمر کند!

3.نوع آموزش و آگاهی هایی که این شبکه ها به افراد می دهند ارضای جنسی انسانی را تبدیل به ارضای جنسی حیوانی کردند و آسایش و آرامشی را که همراه با امر ازدواج میسر می شود را محو نمودند و آن را تبدیل به خیال واهی و دور از دسترس پنداشتند و افراد را به خوشی های کاذب و یا لذت های زودگذر علاقمند کردند و آموزش دادند.

ازدواج نمی کنم چون عاشق فضای مجازی ام !!!


وی در ادامه اظهار داشت : نکته ی حائز اهمیت اینجاست که نیاز اساسی ( ازدواج)  را بسیار ناچیز و دردساز تلقی نموده اند، در صورتی که در کشور ژاپن و کشورهایی که این تبلیغات سوء و مخرب را می کنند خود بر این باوراند که اگر یک جوان بخواهد خود را برای کاری سخت و طاقت فرسا آماده کند مهم ترین عامل آمادگی او  ازدواج است تا مایه آرامش و پشتیبان کارهایش شود.

داوودی روانشناس و مددکار اجتماعی در ادامه عنوان کرد: حالا این شبکه های مجازی خلاف این امر را تبلیغ می کنند ، پس به وضوح می بینیم هدف اصلی این شبکه های اجتماعی تخریب کردن جوانان کشورهای در حال توسعه و مهم تر از همه جوانان باهوش و استعداد ایرانی است که این نکته باید زنگ خطری برای جوانان ما باشد و می توان نتیجه گرفت این شبکه های مجازی جز تباه کردن هوش و استعداد جوانان ما هیچ گومه قصد و نیتی ندارند.
ازدواج نمی کنم چون عاشق فضای مجازی ام !!!

وی در  پایان در پاسخ به اینکه حالا باید برای حل این معضل چکار کرد گفت : باید آگاهی و اطلاعات لازم را در طرز استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی را به جوانان بدهیم ،چه توسط رسانه و چه افراد غیر مسئول ، و ترفندهای شیطانی و ستم گرانه غرب زده ها را به جوانان نمایان کنیم و منزلت اجتماعی را هم برای جوانان ایجاد کنیم و بسازیم.

گزارش از : مریم عبدالهی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مددکاراجتماعی
۱۱:۵۶ ۱۳ مهر ۱۳۹۴
سلام . بنده با نظر نویسنده موافق هستم. ولی فکر میکنم گاهی هم بخاطر اینکه دختر یا پسری امکان ازدواج رو بهر دلیلی ندارند ناچارهستن برای جبران خلاء های عاطفی و جنسی خودشون وارد فضای مجازی بشن و ازین طریق براحتی میتونن با جنس مخالف خودشون درارتباط باشن و خب طبیعی هست که در این شرایط دچار اسیب های روحی و روانی زیادی خواهند شد.
-
ناشناس
۰۹:۵۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
تکنولوژی خوبه به شرطی که اسیرش نشیم این دوره به جای اینکه ما بر تکنولوژی تسلط داشته باشیم اون به ما تسلط پیدا کرده .شبکه های اجتماعی رو اصلا قبول ندارم. نمیدونم ما آدما دنبال چی هستیم آرامش خودمون رو به چه بهای ناچیزی از دست میدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
ولی چه میشه کرد واقعا؟ تو این چند سال هر جا رفتم بیشتر بچه ها دقیقا همینطوریند دوست پسر، دوست دختر رابطه های پنهون که اصلا تو فضای مجازی یا خیلی کم نشون داده میشه ولی هست تو واقعیت خیلی شدید شده یعنی جامعه واقعا داره به راه خلاف میره اگه اصلاح نشه دیگه رنگ و بوی اسلام از بین میره و براحتی که میبینید کشورهای بیگانه فرهنگاشونو به کشورمون غالب میکنند باید فرهنگ سازی درست بشه چون این بچه هایی که این طوریند پدرو مادر اینده ی ملت هستند یعنی شما ببینید بچه ها ی اینا چی میشند باید رابطه پدر ومادر با فرزندانشون تقویت بشه باید فیلمهای ساخته بشه که اثرات مخربی که فضای مجازی بر روح و جسم افراد میزاره را به وضوح تو رسانه ها نشون بدند وگرنه خودتون برید ببینید که تو این فیسبوک، چت، چه اتفاقاتی داره میفته چه سو استفاده هایی میشه حتی پلیس فتا هم باید اعتمادشو به تمام کسانی که از فضای مجازی آسیب می بینند نشون بده بسیاری الان اعتماد ندارند شاید اسیب دیدند از فضای مجازی بسیاری دخترا باج میدند بسیاری باید بهشون برسید این خواسته من از پلیس فتا بود ،رسانه ها تلاش کنید و واقعیات تلخ فضای مجازی رو نشون بدید برنامه بزارید چه تجاوزاتی میشه چه سو استفاده های میشه چه تهدیدایی میشه ادم نمی دونه چی بگه
Iran (Islamic Republic of)
امیر 19 ساله
۰۰:۴۴ ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
نه عاغا اینجوری نیست!
مهم ترین دلیلش پول و کار نداشتن پسرا و توقع بیش از حد دختراست....
میری دنبال کار بهت میگن باید متاهل باشی تا بهت کار بدیم! میری زن بگیری میگن باید کار داشته باشی تا بهت زن بدیم :| یه اینجور ملت خوشحال و سرخوشی داریما :|
Germany
راد
۲۳:۳۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
این عکس واقعیه؟میشه مگه؟