کودکی 11 ساله پس از مقاومت در برابر اجبار برای ازدواج، به شدت مورد ضرب و شتم مادر خود قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، معترضان هندی در توئیتر با ایجاد هشتگ "قدرت نه گفتن" بر علیه ازدواج کودکان به پا خواستند. این معترضان که مخالف ازدواج کودکان هستند با ایجاد این هشتگ در فضای مجازی، سعی در اعتراض و سرکوب اجبار کودکان کم سن و سال به ازدواج، دارند.

هشتگ نه گفتن به ازدواج کودکان

هشتگ نه گفتن به ازدواج کودکان

راه اندازی این هشتگ با عنوان "#StrengthtoSayNo" از زمانی شروع شد که یک دختر هندی به نام، رخا کلیندی که اکنون 18 سال دارد، در سن 11 سالگی زیر بار ازدواجی که برایش ترتیب داده شده بود نرفت و در نتیجه توسط مادر خود مورد ضرب و شتم و گرسنگی قرار گرفته است.

هشتگ نه گفتن به ازدواج کودکان

رخا که سرگذشت خود را تحت عنوان "قدرت نه گفتن" منتشر کرده می گوید، از سن 4 سالگی برای کمک و حمایت خانواده اش کار کرده است. او در روستایی دور افتاده در هند به دنیا آمد، محلی که در آن به دنیا آمدن یک دختر خبر ناگواری بود.

هشتگ نه گفتن به ازدواج کودکان

خوشبختانه پروژه ملی کودکان کار با همکاری یونیسف او را به مدرسه فرستادند تا توانست به درجه ای از استقلال و خودباوری برسد.زمانی که رخا در سن 11 سالگی با اجبار برای ازدواج مواجه شد، زیر بار این زور نرفت؛ در حالی خواهر او در سن 12 سالگی ازدواج کرد.

رخا در مدرسه درمورد مقاومتش با اجبار برای ازدواج صحبت کرد و به این ترتیب مورد توجه رسانه ها قرار گرفت. خیریه حقوق کودکان در باره وی می گوید: " مادر رخا به شدت او را مورد ضرب و شتم قرار داد و از برگشتن وی به مدرسه امتناع کرد و به او گرسنگی می داد."

رخا می گوید: "مادرم مرا با موهایم بر روی زمین می کشید و مرا کتک می زد. او با یک دست مکرا محکم گرفته بود و با دستی دیگر با چوب مرا کتک می زد. من جیغ می زدم ولی هیچ کس پادرمیانی نمی کرد."

هشتگ نه گفتن به ازدواج کودکان

اکنون رخا با پا در میانی یکی از معلم هایش و معاون وزیر کار پس از بازگشت به مدرسه سخنانی در مورد بچه های کار، اهمیت تحصیل و اجبار ازدواج می نویسد.

هشتگ نه گفتن به ازدواج کودکان

هشتگ نه گفتن به ازدواج کودکان

هشتگ نه گفتن به ازدواج کودکان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سمیه علیزاده
۱۱:۳۴ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
خدا یا شکرت که پدر ومادری شیعه وبافرهنگ دارم که همیشه راهنمایم در زندگی هستند ودعا میکنم برای تمام دختران جهان تا روزی برسد تا اجباری نباشد برای ازدواج اجباری. الهی امین