یک هزار و 100 قلم داروی غیرمجاز به ارزش 375میلیون تومان در شیراز امحاء شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ یک هزار و 100 قلم داروی غیرمجاز که در بازرسی های کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز شناسایی شده بود، امحاء شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر مهدی خسروی سرپرست اداره نظارت و فنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: طرح شناسایی این داروها، طی 6 ماه توسط  کارشناسان اداره نظارت غذا و دارو، با همراهی نیروی انتظامی و پلیس اماکن در سطح شهر شیراز صورت گرفت.

وی عنوان کرد: 80 درصد از داروهای غیر مجاز کشف شده، در بازرسی های متداول اداره نظارت بر غذا و دارو بوده و 20 درصد بر اساس گزارشات مردمی بوده است.

دکتر خسروی با بیان اینکه  هزینه این داروها جمعا مبلغ  375 ملیون تومان بوده که از جمع آوری یک هزار و 100 قلم دارو، شامل 19هزار گرم داروهای ترامادول و دو هزار و 250گرم داروهای متادون به دست آمده است، افزود: بخشی از این داروها نیز شامل داروهای خواب آور، آرام بخش، جنسی و مکمل های مانند مکمل بدن سازی و هورمونی بوده که با حکم قضایی، در بازدیدهای ضربتی شناسایی و جمع آوری شده است.

سرپرست اداره نظارت و فنی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تنها داروخانه ها را مکان رسمی برای تهیه دارو عنوان کرد و از مردم خواست که فریب تبلیغات رسانه ای و ماهواره ای را نخورند و داروهای خود را تنها از منابع معتبر تهیه کنند.



انتهای پیام/ ا

برچسب ها: امحاء ، داروهای ، غیرمجاز ، در ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.