نمایشگاه‌هایی پر از حرف و هنر این هفته میزبان هنرمندان مختلفی هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نقاشی، مجسمه، عکس، کاریکاتور و ...؛ آثاری از همه رنگ با موضوعات مختلف، در نگارخانه‌های شهر به نمایش گذاشته شده‌اند تا دل‌های ما را دوباره مجذوب کنند و نگاه هنریمان را نوازش دهند.

در این هفته تعداد زیادی از گالری‌ها و مراکز فرهنگی و هنری شهر غوغایی از هنر به پا کرده‌اند، که طی این گزارش به معرفی برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

خانه هنرمندان ایران

این خانه از جمعه 27 شهریور با نمایشگاه گروهی نقاشی که مجموعه آثار هنرمندانی از انجمن نقاشان ایران را در خود جای داده  میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

این نمایشگاه تا 10 روز آینده در نگارخانه‌های بهار، تابستان، پاییز، استاد میرمیران، و ممیز خانه هنرمندان برقرار است.

گالری گلستان 

نگارخانه گلستان نیز از جمعه نقاشی‌های رضا پورزرین را در معرض دید عموم قرار می‌دهد.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این آثار می‌توانند همه روزه به جز پنجشنبه‌ها، به نشانی  خیابان دروس، خیابان كماسایی، پلاک 34 مراجعه کنند.

خلأ روشن: اطاق نیمه تاریک 

گالری پرو‍ژه‌های آران تا 5 مهر برنامه گروهی با جمع‌آوری امیرعلی قاسمیان را به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک 5، ورودی حیاط برگزار می‌کند.

در توضیح این نمایشگاه به طور خلاصه آمده است : توسا پورحسینی، بهار صمدی و نوید سلاجقه

اجراهای افتتاحیه از استودیو «پنجاه و یک» جمعه بیست و هفتم شهریور

اجرای دوم یکشنبه بیست و نهم شهریور

اجرای سوم به زبان انگلیسی دوشنبه سی‌ام شهریور

اجرای آخر یکشنبه پنجم مهر

«خلا روشن» مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها، اجرا‌ها، نشست‌ها و به همراه دو برنامه‌ نمایش فیلم است که با برنامه‌ریزی جامعه سینمای تجربی، دابلین و جامعه‌ نیو مدیا، تهران در پروژه‌های آران، مجموعه‌ لاجوردی، اقامت فرهنگی کوشک و پلتفرم داربست برگزار می‌شود.

خوابگاه در گالری زیرزمین دستان

نمایشگاه انفرادی هنر خیابانی توسط هنرمند ناشناسی در گالری زیرزمین دستان برگزار می‌شوند.

این نمایشگاه با عنوان «خوابگاه» تا 4 مهر پذیرای هنردوستان خواهد بود.

برای دیدن این آثار می‌توانید به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک 6 مراجعه کنید.
 
گالری شیرین

حمیدرضا قیاسی، نقاشی‌های خود را به گالری شیرین آورده است.

آثار این هنرمند تا 1 مهر در این گالری به نشانی خیابان كریمخان زند، خیابان سنایی، كوچه سیزدهم، پلاک 5 قرار دارند.

لطفا وارد داستن شوید

این عنوان نمایشگاه فرهاد فزونی است که از 25 شهریور تا 31 این ماه به نمایش گذاشته می‌شوند.

گالری زیرپله آثار این هنرمند را که شامل خاطرات فرهاد فزونی است را در خود جای داده؛ گفتنی است این گالری در خیابان ایرانشهر، خیابان کلانتری، پلاک 47، واقع شده است.

نگارخانه کبیری

گالری کبیری با نقاشی‌های دو هنرمند به پیشواز هنر می‌رود.

این مجموعه نقاشی‌های لیلی طهرانی و مریم کیبری را به بازار هنر آورده است و تا 8 مهر به نشانی خیابان دیباجی جنوبی، بالاتراز پارک ارغوان، پلاک 60 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

سرزمین هرز

طراحی، مجسمه و چیدمان‌هایی با عنوان سرزمین هرز در گالری «اُ» به نمایش گذاشته می‌شود.

آیدیدن خانکشی‌پور جمع‌آوری این آثار را به عهده داشته و کلثوم صالحی از هنرمندان این مجموعه است که تا 7 مهر به نشانی خیابان ویلا (نجات‌اللهی)، کوچه خسرو،‌ پلاک 46 برقرار است.

سفر سیاه
 
و بازهم نمایشگاه نقاشی‌های هنرمندی دیگر با عنوان سفر سیاه در گالری ویستا برقرار می‌شود.

در این نمایشگاه آثار اشکان ماهرویی به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک11 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت بازدید از این نمایشگاه تا 6 مهر به گالری ویستا مراجعه کنند.

مهروا 

گالری مهروا نمایشگاه عکسی با عنوان «پایان» را از جمعه برگزار می‌کند.

در این نمابیشگاه هنرمندانی چون سیامک توفیق – سمیه جعفری – بابک حقی- هوفر حقیقی – داریوش راد – روزبه روزبهانی – مجتبی سرانجام پور- وحید عظیم زاده – مسعود قرائی – میلاد کارآموز – علی کاظمی- نسام کشاورز – سعید گادیاری – امیرعلی گلریز – نسیم گلی – پدرام لسانی – محمدرضا ماندنی – عطا محمدی – مهدی منصوری – سبا نعمتی با آثار خود حضور دارند.

محمدرضا ماندنی جمع‌آوری این آثار را به عهده داشته و هنردوستان می‌توانند تا 6 مهر به این محل واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان شهید عضدی (آبان جنوبی)، شماره 38 بروند.

العاذر مرده بود

نمایشگاهی شامل آثار نقاشی و مجسمه از 27 شهریور در گالری هما برگزار می‌شود.

محمد پیریایی هنرمند این نمایشگاه با عنوان العاذر مرده بود است که تا 7 مهر به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک پذیرای هنردوستان خواهد بود.

درخت

نگارخانه درخت نیز در این هفته نقاشی‌های تعدادی هنرمند را  میزبانی می‌کند؛ هنرمندانی چون مینا باقری، مژگان جاویدان، مریم حسینی کرمانی، نازلی حسینی، مینوش حقیقی، مینا سنگرگیر، سرمه عرب، مریم قادری، وانیا عباسی، مینا غفاری، طیبه کوشکی، سارا یوسف‌پناه و مهرانگیز مهرآذر با آثار خود حضور دارند.

این نمایشگاه تا 8 مهر به نشانی کرج، جهانشهر، میدان گلها، مجتمع کوروش، طبقه دوم، واحد 104 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

نقاشی و خوشنویسی

نمایشگاه نقاشی و خوشنویسی اسلام رمضانیان از 27 شهریور تا 1 مهر در گالری ایوان سپید واقع در مهرشهر کرج، بلوار ارم، بعد از باغ سیب، جنب سه راه شهرداری، پلاک 2 افتتاح می‌شود.

رمضانیان در این خصوص نوشته است: زیبایی عالم به سه بخش تقسیم می‌شود. از نظر منطقیون که انسان را حیوان ناطق می‌دانند؛ انسان زیباترین حیوان است که خداوند در آفرینش او به خود آفرین گفته و او را به بهترین شکلی که امکان‌پذیر بوده آفریده است.

خداوند تصویرگر و هنرمند است و تجلی وحدت الهی در جلال و نظم عالم مشاهده می‌شود. هنر، تجسم دادن رازگونه زیبایی طبیعت و جهان غیب است و در این میان وظیفه هنرمند مرئی‌کردن زیبایی‌های نامرئی برای مخاطبان است.

رابطه هنر با هنرمند در جامعه: هنر بدان جهت که هنر است مطلوب است زیرا هنر کاشف نبوغ و روشن کننده عشق آدمی است و هیچ قانون و الگویی نباید برای هنر که ابراز کننده شخصیت هنرمند و نبوغ اوست وجود داشته باشد.

مولانا:

آوازه جمالت از جان خود شنیدیم/ چون باد و آب و آتش در عشق تو دویدیم

اندر جمال یوسف گر دست‌ها بریدند/ دستی به جان ما بر بنگر چه‌ها بریدیم

برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانید همه روزه از ساعت 10 تا 19 به این گالری مراجعه کنید.

شیرین 2

گالری شیرین دو، این هفته میزبان نقاشی‌های مریم حیدرزاده است.

این نمایشگاه تا 1 مهر با عنوان «بعد آن همه حسرت» در خیابان كریمخان زند، خیابان سنایی، كوچه سیزدهم، پلاک 5 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

لطفا لبخند بزنید

این عنوان نمایشگاه کامبیز درمبخش است که تا 27 مهر در گالری راه ابریشم برقرار است.

در این نمایشگاه 30 کاریکاتور و 30 عکس‌ گرفته‌شده توسط خود وی وجود دارد؛ برای دیدن از نمایشگاه این هنرمند پیشکسوت می‌توانید به  نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک 210 مراجعه کنید.

درخت درون

گالری مس نگار نمایشگاهی در قالب حجم و مجسمه از هنرمند جوان رسول شبیری را برگزار کرده است. این نمایشگاه تا 31 شهریور در نگارخانه مذکور به نشانی خیابان ملاصدرا، شیراز شمالی، کوچه حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، پلاک 5 برقرار خواهد بود.

همچنین در خصوص این نمایشگاه گفته شده: اولین نمایشگاه این هنرمند در زمینه مجسمه‌سازی است که از 55 قطعه مجسمه سیمی تشکیل شده و دارای مضامین اجتماعی، مفهومی و تزئینی هستند. انتخاب عنوان «درخت درون» برگرفته از موضوع 15 اثر از این مجموعه است که مفاهیمی از تعامل بین جسم و روح (درختی که از درون جسم روئیده) را داراست.

علاوه بر این‌ها گالری کمال‌الدین بهزاد با نقاشی‌های شبنم شاهرخی‌پور، نگاه با نقاشی‌های اسماعیل شبانی و گالری لاله نیز با نمایشگاه گروهی هنرمندان سمنانی پذیرای هنردوستان و بازدیدکنندگان خواهند بود.


گزارش از: فاطمه شهدوست



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.