وزارت امور خارجه فرانسه از سفر دو وزیر این کشور و یک هیئت بازرگانی به تهران، طی هفته های آتی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، وزارت امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد «استفان لو فول» وزیر کشاورزی فرانسه و «ماتیاس فکل» وزیر مشاور در امور تجارت خارجی و ترویج گردشگری این کشور هفته آینده به ایران سفر خواهند کرد و یک هیئت بزرگ بازرگانی و تجاری آنها را همراهی خواهد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد لی فول و فکل به همراه یکصد نفر از فعالان تجاری از بیست و یکم سپتامبر سفر دو روزه ای به تهران خواهند داشت. این نخستین سفر از این نوع خود در 12 سال گذشته خواهد بود.

پس از آن که توافق هسته ای درهای تهران را به روی غربی ها باز کرد، سفر آتی عمدتا بر ارتباطات تجاری و همکاری بازرگانی متمرکز خواهد بود. 

وزارت امور خارجه فرانسه افزود: این سفر در پی سفر «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه فرانسه به ایران در بیست و نهم ژوئیه، صورت می گیرد و برگزاری گفتگوی سیاسی‌ را امکان پذیر می کند .

بر اساس ارقام وزارت امور خارجه فرانسه، صادرات فرانسه به ایران در سال 2013 میلادی به 494 میلیون یورو (558 میلیون و 220 هزار دلار) کاهش یافت. این رقم در سال 2011 میلادی یک میلیارد و 660 میلیون دلار بود. این در حالی است که واردات این کشور دو سال قبل 62 میلیون یورو بود. این رقم در سال 2011 میلادی یک میلیارد و 770 میلیون یورو بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار