استاندار خراسان رضوی گفت: باید مهارت های زندگی به صورت ویژه در آموزش و پرورش استان به دانش آموزان ارائه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: آموزش علمی مهارت های زندگی در آموزش و پرورش و سطوح پایین تر می تواند به کاهش ناهنجاری ها در جامعه منجر شود.

وی گفت: کسب بیش از 70 مورد رتبه برتر کشوری نشانه فعالیت های بسیار مثبت آموزش و پرورش استان خراسان رضوی است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه نظام جامع برنامه ریزی افزود: بررسی نقاط و ضعف و قوت و فعالیت های سال های گذشته آموزش و پرورش استان یکی از رویکردهای مناسبی است که طی سالهای اخیر انجام شده است.

رشیدیان.با تقدیر از مشارکت اولیاو مربیان در سال تحصیلی جدید گفت: خیرین مدرسه ساز نیز علاوه بر اینکه کار خدا پسندانه را آغاز می کنند باید در ادامه مسیر نیز همراه آموزش و پرورش باشند تا از مشکلات احتمالی جلوگیری کنند.

وی افزود: هماهنگی و نظارت بر محتوای پیش دبستانی های استان یک فرایند بسیار مهم و تاثیر گذار است و در این زمینه باید دستگاه های مختلف هماهنگی خود را افزایش دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی نیز در این جلسه به ساخت 124 مدرسه در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: دانش آموزان از ابتدای سال تحصیلی در 805 کلاس درس جدید مشغول به تحصیل می شوند.

سید جواد حسینی افزود: تا کنون 97 درصد دانش آموزان استان فرآیند ثبت نامشان کامل شده است که از این مقدار 74 درصد در نقاط شهری و 24 درصد نیز در روستاهای استان خراسان رضوی سکونت دارند.

وی با اشاره به 114 هزار و 58 دانش آموز سال اولی در استان گفت: امسال به دلیل تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تحصیل اتباع خارجی، چهار هزار و 500 دانش آموز بیشتر از سال گذشته نیز در مدارس استان مشغول به تحصیل می شوند.

حسینی با اشاره به اینکه بیش از 12 میلیون کتاب در سطح استان خراسان رضوی توزیع شده است، خاطر نشان کرد: در سال تحصیلی جدید به 130 هزار دانش آموز در قالب 17 هزار خودرو سرویس دهی می شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.