رئیس سازمان چای بیان کرد: در مجموع 10 هزار تن انواع چای سال گذشته و سنواتی در پنج ماه نخست سال‌جاری به کشورهای همسایه صادر شد.

محمدولی روزبهان رئیس سازمان چای در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صادرات چای در پنج ماه نخست سال‌جاری اظهار داشت: در مجموع 10 هزار تن انواع چای که شامل چای سال گذشته و سنواتی در پنج ماه نخست سال‌جاری به کشورهای همسایه عراق، افغانستان و ترکیه و بعضا انواع چای مرغوب و کیفی همچون چای سفید را به کشورهای اروپایی صادرات داشته‌ایم.

وی افزود: در واقع کشورهای عربی و حوزه خلیج‌فارس تمایل زیادی به خرید این نوع چای دارند اما از طرفی این چای مرغوب و سفید هم در داخل کشور با قیمت حدود 800 هزار تومان توزیع می‌شود.

روزبهان در ادامه بیان کرد: تاکنون 120 میلیارد تومان برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده که از این مقدار حدود 43 درصد درجه یک و 57 درصد درجه دو است و از طرفی در مجموع 86 میلیارد تومان معادل 72 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی آن نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

وی در خصوص خرید تضمینی محصول اظهار داشت: خرید تضمینی چای تا پایان فصل برداشت که معمولا نیمه دوم مهر ماه است ادامه دارد.

رئیس سازمان چای تصریح کرد: پیش‌بینی تولید برگ سبز چای تا پایان فصل حدود 80 الی 85 هزار تن است اما چون گیاه زنده است هر گونه افزایش و کاهش دما در میزان محصول تأثیر بسزایی می‌گذارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
محمدرضا
۰۸:۲۶ ۲۷ شهريور ۱۳۹۴
کیفیت چای بهتر شده
آخرین اخبار