وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: روغن های وارداتی که از مبادی رسمی وارد کشور می شوند، سالم هستند و مصرف آن مشکلی ندارد.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،حسن قاضی زاده هاشمی درباه سلامت روغن و دانه های روغنی وارداتی، افزود: مسئولیت توجه به سلامت واردات دانه های روغنی با وزارت جهادکشاورزی است اما درخصوص واردات روغن هر آنچه از مبادی رسمی وارد کشور می شود، قابل استفاده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آنچه در زمینه روغن و مشکلات پیرامون آن گفته می شود، ناشی از زیاده روی در مصرف بوده که ما این مشکل را در مواردی مشابه نمک، قند و شکر نیز داریم زیرا برای سلامت انسان مضر هستند.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: افرادی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، با بیماری های فشار خون، سکته مغزی و قلبی، گرفتگی عروق، کور شدن چشم و از کار افتادن کلیه مواجه می شوند.

وی افزود: مردم باید به اطلاع رسانی پزشکان و وزارت بهداشت درخصوص میزان مصرف چنین محصولاتی توجه جدی داشته باشند و توصیه های آنان را رعایت کنند.

گفتنی است، گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد هر ساله در آستانه هفته دفاع مقدس در شهریورماه برای پاسداشت از 550 هزار رزمنده و جهادگر و 3300 شهید هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.

بیست و ششمین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد سال گذشته نیز با حضور مسئولان بلندپایه کشوری در اجلاس سران برپا شده بود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.