رئیس جمهور آمریکا درباره رشد تهدیدات امنیت سایبری به شرکت ها و سازمان های دولتی هشدار داد.

هشدار اوباما به کسب و کارهابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رئیس جمهور آمریکا، نسبت به افزایش تهدیدات در سطوخ مختلف اینترنت به سازمان های دولتی و شرکت های تجاری هشدار داد.

وی در جریان نسشت اخیر با رؤسای کسب و کارهای آمریکا در واشنگتن گفت: آسیب پذیری های اینترنت مهم هستند و نه تنها دولت های خارجی بلکه عوامل غیر وابسته به دولت نظیر گروه های تبهکاری در حال سرعت بخشیدن به استفاده از این آسیب پذیری ها هستند و در برخی موارد این نوعی نگاه امنیت ملی از دیدگاه اقتصادی است که ما قصد ادامه تمرکز بر روی آن را داریم.

بارک اوباما  و دولت ایالات متحده از ابتدای سال 2015 میلادی اینترنت و تهدیدات فضای سایبری را مورد توجه جدی قرار داده است و به شدت از افزایش حملات در اینترنت و فضای سایبر ابراز نگرانی کرده است. اوباما برای برنامه های مقابله با تهدیدات سایبری کشور 14 میلیارد دلار بودجه برای سال 2016 میلادی از کنگره درخواست کرده است.

گفتنی است؛ اوباما چندی پیش در امضای قانونی امکان اعمال تحریم های اقتصادی علیه هکرها و مهاجمین سایبری را به وزرات خزانه داری ایالات متحده داده است.  


منبع: Wired.com

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.