افزایش 50 درصدی عوارض پسماند و الزام شهرداری به ارائه لایحه ساماندهی بهره برداری از اماکن میراثیو تحت تملکش از جمله مصوبه‌های مهم شورا در این هفته بود.

از تصویب افزایش 50 درصدی عوارض پسماند تا تصویب الزام شهرداری به ارائه لایحه ساماندهی بهره برداری از اماکن میراثیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان: شورای شهر موضوعات مختلفی را در هر هفته مورد بررسی قرار می‌دهد و مصوباتی را نیز در برنامه دارد این هفته نیز اعضای شورا بررسی تصویب را در برنامه خود داشتند که به شرح زیر است.

لزوم دفاع از حقوق حق شورایی‌ها در کشور

احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر گفت: منع حضور اعضای شوراهای شهر و روستا در انتخابات نظام مهندسی مغایر با قانون است.

تصویب دو فوریت ادامه مشارکت شهروندان و شهرداری تهران در بازسازی خرمشهر

 اعضای شورای اسلامی شهر تهران با رای موافق به دو فوریت طرح مشارکت شهروندان تهرانی و شهرداری تهران در بازسازی خرمشهر ادامه آن تاکید کردند

تصویب افزایش 50 درصدی عوارض پسماند

 اعضای شورای شهر تهران در یکصدو هشتادو دومین جلسه شورا با هدف تثبیت درآمد‌های پایدار شهری نرخ عوارض پسماند در شهر تهران به طور میانگین 50 درصد افزایش یافت این در حالی است که پیشنهاد شهرداری تهران برای این نرخ افزایش حدود 130 درصدی بوده است.

آمادگی کمتر از10 درصدی تهران در برابر زلزله

 احمد حکیمی پور، عضو کمیسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر تهران در یکصدو هشتادو سومین جلسه علنی شورا با انتقاد از سهل انگاری در زمینه تکمیل شبکه امداد و نجات و پایگاه‌های مدیریت بحران پایتخت گفت: پوشش سازمان مدیریت بحران در هنگام وقوع زلزله 6.5 ریشتری کمتر از 10 درصد است.

سونامی سرطان را جدی بگیریم

محمد حقانی، عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر در یکصدو سومین جلسه علنی شورا گفت: سونامی سرطان را باید جدی گرفت و از شهرداری تهران خواست که به برخی از پرسش‌ها درباره طرح آسمان آبی و زمین پاک پاسخ دهد.

 تصویب الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه ساماندهی بهرداری از اماکن میراثی

 اعضای شورای شهر تهران در یکصدو هشتادو سومین جلسه علنی شورا، لایحه ساماندهی بهره برداری فعال از اماکن میراثی، تاریخی، انقلابی و مشاهیر شهر را تصویب کردند

سوله‌های بحران باید در اختیار سازمان مدیریت بحران باشد

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در یکصدو هشتادو سومین جلسه علنی شورا گفت: بعضی سوله‌های  بحران در شهر به اماکن ورزشی و انباری تبدیل شده است و اختیار این سوله‌ها باید زیر نظر سازمان مدیریت بحران قرار گیرد

دسترسی‌های شهروندان به پارک شهر را بیشتر کنیم

 محسن سرخو، رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: باید دسترسی مردم به فضای پارک شهر که برای پیاده روی مناسب است بیشتر شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار