محمدباقر صدری کارشناس اقتصادی در گفتوگو با خبرنگار
اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برندسازی ضعیف توزیع کالا و بستهبندی آن اظهار کرد: برندسازی بخشی از راهبرد عرضه و توزیع کالا است. زمانی که کالایی عرضه میشود تحت نام و بستهبندی مختلف و گزارشات در ارتباط با قیمت و کیفیت کالا و ... است که مجموع این اقدامات را برند مینامیم.
وی در ادامه گفت: ما در هفت محور اقتصاد نیاز به اصلاحات و تغییرات داریم که یکی از این محورهای اساسی توزیع است چون توزیع ما کاملا قدیمی، سنتی و فرسوده است و هر قدر هم که در تولید نوسازی و بهسازی انجام دهیم اگر توزیع و عرضه مناسبی نداشته باشیم در پیشرفت و فروش آن کالا ناموفق خواهیم بود.
صدری با اشاره به این موضوع که شیوه توزیع سنتی موجب تضعیف برندسازی میشود، گفت: بستهبندی زیبا خود جذبکننده مشتری است و رعایت اصول بهداشتی بستهبندی الزامی میباشد که متأسفانه رعایت نمیشود.
وی در پایان اظهار داشت: توزیع ما با پیشرفتهایی که جهان با آن روبرو شده چندانه هماهنگ نیست.
انتهای پیام/