معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۲۳۸ هزار و ۵۷۳ تن انواع محصولات کشاورزی از بندرعباس ترانزیت شد که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۷ درصد افزایش دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس؛ مدرس  علت این افزایش را امن بودن مسیر ترانزیت ایران اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه برنج ، چای سیاه، انواع میوه، تخم آفتابگردان و بادام از مهمترین کالاهای ترانزیت شده از بندرعباس بود، اظهار کرد: این محصولات از مبدا بندرعباس به کشورهای آسیای مرکزی و قفقاز و کشورهای حاشیه خلیج فارس ترانزیت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی هرمزگان تصریح کرد: از ابتدای سال تا کنون ۶۸۷ هزار و ۵۹۸ تن محصولات کشاورزی به کشور وارد شده که کاهش ۵۱ درصدی داشته است.

مدرس علت کاهش را اعمال سیاست های حمایتی دولت از کشاورزان دانست و عنوان کرد:ام دی اف، برنج، گندم، موزسبز و عدس از مهمترین کالاهای وارداتی بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۷۱ هزار و ۳۱۵ تن محصولات کشاورزی از هرمزگان صادر شده است که ۱۱ درصد کاهش داشته است.

مدرس در پایان گفت: هندوانه،کاهو،کلم،پیازو خرما از جمله محصولات کشاورزی بود که به کشورهایی آسیایی،اروپایی ،آفریقای جنوبی وروسیه صادرشد.

انتهای پیام/س



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.