هزاران اردنی جمعه در امان و دیگر شهرهای اردن علیه تعرضات گسترده رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری پترا، نزدیک به 4000 اردنی به درخواست اخوان المسلمین اردن، در تجمعی با عنوان جمعه خشم شعار می دادند: ‌ما همگی جان خود را برای مسجد الاقصی فدا خواهیم کرد.

این تظاهرات در مرز پایتخت اردن برگزار شد.

بر روی پارچه نوشته هایی که تظاهرکنندگان با خود حمل می کردند نوشته شده بود: الاقصی در خطر است، ما همگی آماده ایم خود را برای این مکان مقدس فدا کنیم.

شمار دیگری از تظاهرکنندگان که پرچم های اردن و اخوان المسلمین را حمل می کردند، شعار می دادند ملت می خواهد فلسطین را آزاد کند، الاقصی نگران نباش، ‌ما رنگ خون را می ستاییم.

براساس این گزارش، هزاران نفر دیگر نیز در بقیه کشور مانند الزرقا، ‌السلط ، اربد، الکرک و العقبه تظاهرات کردند.

در امان،‌ دهها نفر از مخالفان چپگرا در چند صد متری سفارت رژیم صهیونیستی در غرب پایتخت که تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی قرار داشت، تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پارچه نوشته هایی با خود حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود: آیا محافظت از سفارت اسرائیل مهم ترین است یا محافظت از الاقصی؟

‌اردن که با رژیم صهیونیستی پیمان صلح امضا کرده است، براساس وضعی که از سال 1967 حاکم بوده است،‌ اداره مسجد الاقصی را برعهده دارد.

فلسطینیان و صهیونیست ها این هفته چندین بار در این محل مقدس باهم درگیر شدند.

فلسطینیان به ویژه از شمار فزاینده بازدیدهای یهودیان از این مکان مقدس نگران هستند. اردن این هفته اظهارات و ابتکارات دیپلماتیک را برای متوقف کردن تعرضات رژیم صهیونیستی افزایش داده است.

دوشنبه عبدالله دوم ‌به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه اقدام تحریک آمیز جدید که می تواند بر روابط بین دو طرف تاثیر گذارد هشدار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار