کانون ادبی «قاف» تصمیم به برگزاری جلسات خود در واحد 26 دانشگاه علمی – کاربردی گرفته است.

پیمان صفردوست دبیر کانون ادبی «قاف» در خصوص کیفیت کار این کانون ادبی در روزهای اخیر به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: کانون ادبی «قاف» در حال حاضر جلسات خود را در واحد 26 دانشگاه علمی - کاربردی برگزار می‌کند تا علاقه‌مندان را به سمت ادبیات و شعر جذب کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به میزان تاثیرگذاری فرهنگسرا و سراهای محله در بهبود شرایط شعر و ارتقای کیفی این حوزه ادبی اشاره کرد و افزود: هم اکنون در فرهنگسراهایی که به دنبال کسب درآمد هستند، وضعیتی پیش آمده که ترجیح می‌دهند به سمت برگزاری کلاس‌های دوره‌ای زبان و غیره رفته و از رسالت اصلی خودشان که حرکت به سوی فرهنگ و ارتقای آن بوده فاصله گرفته‌اند.

دبیر کانون ادبی «قاف» حرکت فرهنگسراها را به سمت برگزاری کلاس‌های دوره‌ای حرکتی نامناسب دانست و اظهار داشت: این حرکت در حالی شکل گرفته که فرهنگسراها و سراهای محله از بدو تاسیس خود با هدف ارتقای فرهنگ و ادبیات کشور کار خود را آغاز کرده‌اند.

صفردوست با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی نمی‌توان به مسئولان فرهنگسراها و سراهای محله خرده گرفت، ادامه داد: امروزه شهرداری‌ها به عنوان بانیان سراهای محله و فرهنگسراها، شرایط را به گونه‌ای ایجاد کرده‌اند که این اماکن به جای آنکه به سمت فرهنگ‌سازی بروند گام‌های خود را با هدف کسب درآمد بردارند.

وی تصریح کرد: نمی‌توان از اماکنی که به طرف کسب درآمد گام برمی‌دارند، انتظار داشت که حرکتی برای ارتقای فرهنگ انجام بدهند.

دبیر کانون ادبی «قاف» افزود: حرکت به سمت ارتقای فرهنگ و ادبیات فعالیتی است که باید زیر نظر ارگان‌های دولتی برود و متاسفانه در حال حاضر پتانسیل علاقه‌مندی به ادبیات هست اما شرایط لازم فراهم نیست.

صفردوست خاطرنشان کرد: جلسات نقد شعر، شعر خوانی و بررسی مبانی مختلف ادبی کانون ادبی «قاف» ساعت 17 روزهای شنبه در واحد 26 دانشگاه علمی - کاربردی برگزار می‌شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار