وزارت کشور آلمان پیش‌نویس قانونی را برای سخت‌تر کردن قوانین پناهندگی تهیه کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، یک گروه طرفدار پناهندگان در آلمان مخالفت خود را با پیش‌نویس قانون جدید پناهندگی در این کشور اعلام کرد.  بر اساس این پیش‌نویس، امکاناتی که در اختیار پناهجویان قرار می‌گیرد به کمترین میزان در طول تاریخ این کشور خواهد رسید.

به موجب معاهده دوبلین، پناهجویان باید در نخستین کشور اروپایی که قدم می‌گذارند، ثبت‌نام کرده و در آنجا از آن‌ها اثر انگشت گرفته شود. پس از این مراحل، کشور میزبان درخواست پناهندگی آن‌ها را بررسی می‌کند. اگر آن پناهنده به هر کشور اروپایی دیگری سفر کند، آن کشور می‌تواند او را به همان کشور میزبان برگرداند.

در صورتی که این قانون تصویب شود، آلمان اختیار خواهد داشت به آن عده از پناهجویانی که در این کشور ثبت‌نام اولیه نشده‌اند، تنها یک بلیط قطار و مایحتاج سفر برای بازگشت به کشور میزبان را بدهد. این پناهجویان دیگر هیچ حقی برای سکونت و استفاده از خدمات پزشکی در آلمان را نخواهند داشت.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد این اقدام برای مقابله با بحران مهاجرت و به منظور اخراج پناهجویانی انجام می‌شود که غیرقانونی وارد این کشور شده‌اند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار