معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور از برگزاری 114 کرسی آزاداندیشی در نیمه اول سال 94 و برگزاری 1383 کرسی آزاداندیشی در سال 93 خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی کریم نجفی‌برزگر معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور  از برگزاری 114 کرسی آزاداندیشی در نیمه اول سال 94 و برگزاری 1383 کرسی آزاداندیشی در سال 93 خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه گفت: دانشگاه پیام‌نور با حسب‌الامر قرار دادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و با هدف نهادینه‌سازی آزادی بیان و تضارب آراء با رعایت اخلاق، منطق گفت‌وگو و ایجاد فرصت قانونی و عادلانه برای عرضه آزادانه آراء، دیدگاه‌ها و سؤالات پیرامون موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه و همچنین تقویت روحیه حقیقت‌جویی، آزادگی و قانون‌گرایی اقدام به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در موضوعات سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی و شعار سال کرده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور با اشاره به لزوم سامان‌دهی کرسی‌های آزاداندیشی عنوان کرد: دانشگاه پیام‌نور با هدف آموزش، ترویج، نهادینه‌سازی و کیفیت‌بخشی کرسی‌های آزاداندیشی در سرار کشور اقدام به راه‌اندازی پایگاه الکترونیکی مرجع تخصصی کرسی‌های آزاداندیشی کرده است.

نجفی با تأکید بر نقش آموزش در برگزاری مطلوب کرسی‌های آزاداندیشی گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی کرسی‌های آزاداندیشی، کارگاه‌های آموزش برگزاری صحیح کرسی‌های آزاداندیشی ویژه مدیران فرهنگی، دبیران باشگاه‌های آزاداندیشی، نمایندگان تشکل‌های برتر استان‌ها، دبیران انجمن‌های علمی، بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و هنری، انجمن‌های اسلامی برگزار شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام‌نور با تاکید بر نقش اساسی رهنمودها و تدابیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در اجرای کرسی‌های آزاداندیشی گفت: دانشگاه پیام‌نور با استفاده از ظرفیت‌های سایر مراکز علمی و آموزشی ترغیب استادان و گروه‌های دانشجویی به مشارکت فعال در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، تشویق و حمایت از کرسی‌های موفق، آسیب‌شناسی و پایش مستمر کرسی‌های اجرا شده و توجه به نیازها و مقتضیات محیطی، محلی و فرهنگی استانها و مناطق مختلف کشور، به دنبال بهبودبخشی فرایند اجرای کرسی‌های آزاداندیشی است.

نجفی با اشاره مصوبه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر راه‌اندازی کمیته‌های دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی گفت: با توجه به نظر موافق ریاست محترم دانشگاه، بزودی کمیته مذکور در سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور راه‌اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: هدف اصلی از راه‌اندازی این کمیته حمایت از گسترش کمی و کیفی برگزاری کرسی‌ها در حوزه‌های مختلف علمی و مساعدت مؤثر در بسط آزاداندیشی و شکل‌گیری جنبش ملی نقد و نظریه‌پردازی در کشور است.

انتهای پیام/

       

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار