رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران می‌توانداز طریق جاده ابریشم به بازارهای آسیای میانه، ترکیه و اروپا راه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین ودر تشریح جزئیات این دیدار، ضمن مثبت ارزیابی کردن از این دیدار اظهارداشت: در این دیدار، رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین از من و همکارانم دعوت کرد تا دیداری از کشور چین داشته باشیم و در کنفرانس مشترک دوکشور که در مورد همکاری‌های مهم و همه‌جانبه در مورد احیای جاده ابریشم برگزار می‌شود، شرکت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به سرمایه‌گذاری چین برای احیای جاده ابریشم تصریح کرد: ما در دیدارهای قبلی با هیئت چینی در مورد این موضوع بحث و صحبت کرده‌ایم، ادامه این گفتگوها هم در هفته دوم دسامبر در پکن از سر گرفته می‌شود.

به گفته ولایتی، جاده ابریشم برای ایران از لحاظ موقعیت دریایی و خشکی اهمیت دارد، چرا که می‌تواند از این طریق به بازارهای آسیای میانه، ترکیه و اروپا راه پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، "یانگ گوانگ" رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین نیز در دیدار با ولایتی گفت: هدف اول ما از سفر به ایران، شرکت در اجلاس دوجانبه و همچنین هدف دیگر این سفر، اجرایی شدن برنامه چین در خصوص احیای جاده ابریشم است.

گوانگ افزود: اکنون در دوران پساتحریم ایران هستیم و از این لحاظ چین مشتاق است همکاری خود را با ایران گسترش دهد.

وی با بیان اینکه ایران همواره برای ما کشور مهمی بوده است، افزود: یکی از مهمترین همکاری‌هایی که با ایران داریم در زمینه انرژی است، چرا که ایران یکی از تامین‌کننده‌های نفت خام و گاز طبیعی برای چین است.

رئیس آکادمی علوم اجتماعی چین خاطرنشان کرد: به لحاظ فرهنگی نیز فضای مساعدی برای همکاری‌های دوجانبه میان ایران و چین فراهم است چرا که ایجاد فضای فرهنگی میان دو کشور می‌تواند به فهم دوجانبه میان ملت‌ها و ژرفا و عمق‌بخشی بیش از پیش روابط بیانجامد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار