وزیر و سناتور اسبق فرانسوی از احتمال سفر رئیس‌جمهور کشورمان به فرانسه طی ماه نوامبر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پیش از ظهر امروز(شنبه) در دیدار با "ژان پیر شونمان" وزیر و سناتور اسبق فرانسوی اظهارداشت: در گفت‌وگوهایی که امروز داشتیم در مورد مسائل منطقه بحث‌هایی انجام شد.

وی ادامه داد: دو کشور ایران و فرانسه می‌توانند با هم در جهت ایجاد صلح و رفع تنش و جنگ در کشورهای یمن، عراق و سوریه هماهنگی کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هر دو کشور به حفظ تمامیت ارضی کشورهای سوریه، عراق و یمن معتقد هستیم.

ولایتی ادامه داد: بحران این کشورها راه‌حل نظامی ندارد و قطعا خود مردم این کشورها بدون دخالت خارجی می توانند این مشکل را حل کنند.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص گفت: زمینه‌های توسعه ایران و فرانسه فراهم شده است.

بر اساس این گزارش، "ژان پیر شونمان" وزیر و سناتور اسبق فرانسوی هم در این دیدار گفت: احتمالا در ماه نوامبر سال جاری حسن روحانی به فرانسه سر خواهد کرد.

وی همچنین از سفر یک هیئت فرانسوی به ریاست دو وزیر، روسای شرکت‌ها و موسسه‌های معتبر فرانسوی طی روزهای آینده به ایران خبر داد و گفت: توافقی که دو کشور به آن دست‌یافته‌اند موجب بهبود روابط خواهد شد، این معاهده به ما امکان خواهد داد تا همه مشکلات را رفع کنیم.

شونمان افزود: من و ولایتی در دیدا امروز، راجع به موضوعات سیاسی و همچنین در مورد مسائل کشورهای سوریه، عراق، یمن و لبنان و همچنین وضعیت و موقعیت کشورهای آمریکایی صحبت کردیم.

وی تصریح کرد: ایران و فرانسه دو کشور قدیمی‌اند که تاریخ هزاران ساله دارند و من فکر می کنم که ما می توانیم برای ایجاد صلح در جهان مفید باشیم.

وی ادامه داد: حدود 30 سال است که رابطه دو کشور ایران و فرانسه قطع و متشنج شده که قطعا باید این روابط بیشتر شود.

شونمان تصریح کرد: فرانسه، سیاست توسعه و پیشرفت را در کشورهای اسلامی و عربی دنبال می‌کند چرا که کشورهای عربی به نوعی همسایه ما محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار