عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با نزدیک شدن به نیمه دوم سال‌جاری انتظار بهبود روند معاملات در بازار سرمایه پیش‌بینی می‌شود.

ابراهیم نکو عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص روند پیگیری نزولی بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه متأثر از شرایط اقتصادی بوده و با ادامه رکود شاهد روند منفی در بازار هستیم.

وی در ادامه افزود: سهامداران باید با دیدی بلندمدت اقدام به سرمایه‌‌گذاری در بازار سرمایه کنند زیرا بازدهی این بازار با شرایط اقتصادی و خبرهای مثبت توافقات در بلندمدت مناسب بوده و شاهد روند مثبت منطقی خواهیم بود.

نکو در توضیح صنایع برتر پس از لغو تحریم‌ها در بازار سرمایه گفت: صنایعی چون بانک،‌ حمل‌ونقل، بیمه و شرکت‌های خدماتی و تجهیزاتی که با وجود تحریم‌ها حرکت کندی داشتند با اجرایی شدن مفاد توافق به تدریج شاهد رشد و رونق آنها خواهیم بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: دولت با اتخاذ سیاست‌های انبساطی می‌تواند حرکت تدریجی بازار را از رکود به سمت رونق سوق دهد.

وی با اشاره به کمبود حجم نقدینگی در بورس اظهار داشت: با توجه به حجم و ارزش اندک معاملات بورس در این روزها سرمایه‌گذاران اعتماد خود را از دست داده‌اند و در این شرایط ترجیح به سرمایه‌گذاری در سیستم‌های پولی و بانکی دارند تا نقدینگی را با ریسک کمتری جذب کنند.

نکو در پایان تصریح کرد: با نزدیک شدن به نیمه دوم سال‌جاری انتظار می‌رود تا روند معاملات در بازار سرمایه بهبود پیدا کند و به سهامداران توصیه می‌شود با دیدی بلندمدت اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس نمایند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار