شهرکرد؛

رتبه دوم اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در کشور

استان چهارمحال و بختیاری برای چندمین سال متوالی، رتبه دوم اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در کشور را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از کسب رتبه دوم اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار برای چندمین سال متوالی در کشور خبر داد.

ذبیح اله غریب با اشاره به گزارش دفتر توسعه روش های نوین آبیاری کشور گفت: چهارمحال و بختیاری در تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های آبیاری تحت فشار بعد از استان هرمزگان در جایگاه دوم کشور و شهرستان بروجن با تجهیز بیش از 17 هزار هکتار در جایگاه اول استان قرار دارد.  

وی افزود: تا پایان سال 93 بالغ بر 46 هزار و 400 هکتار از اراضی این استان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شده که شامل 13 هزار و 300 هکتار آبیاری موضعی و 33 هزار و 100 هکتار آبیاری بارانی بوده و مجموعاً 39 و نیم درصد از اراضی آبی استان را شامل می شود.

غریب اضافه کرد: در سال جاری هم تجهیز حدود 6 هزار هکتار از اراضی آبی استان به سیستم های آبیاری تحت فشار از محل اعتبارات کمک های فنی و اعتباری و شبکه های آبیاری در دست اجرا می باشد.

مدیرکل جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری ضمن توصیه به کشاورزان برای انتخاب نمایندگان آشنا به سیستم های آبیاری، بررسی و تحقیقات لازم برای اجرای طرح، انتخاب پیمانکار مجرب و دارای مجوز از دفتر توسعه سامانه های آبیاری، و خرید وسایل و تجهیزات از تولید کنندگان مجاز، از آنان خواست: ضمن مشورت با مروجین و کارشناسان جهاد کشاورزی، برای خرید وسایل، اجرای طرح و کلیه امور آبیاری، شرکت مشاور و ناظر طرح را در جریان امور قرار دهند.

غریب گفت: استان چهارمحال و بختیاری با مساحت حدود 16 هزار و 400 کیلومتر مربع تقریباً یک درصد از مساحت کل کشور را شامل می شود که حدود 270 هزار هکتار آن دارای قابلیت کشاورزی است که  در حال حاضر به علت کمبود آب تنها حدود 118 هزار هکتار آن زیر کشت آبی و مابقی به صورت آیش، دیم و یا بایر می باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.