عضو هیئت رئیسه کمیسیون برجام گفت: نقشه راه امضا شده میان دولت و آژانس با حق نظارت تحفظ شده در این کمیسیون بررسی خواهد شد.

نجابت: دسترسی کمیسیون ویژه به اطلاعات محرمانه هسته‌ای بر اساس شخصیت حقوقی امکانپذیر است/ کمیسیون ویژه با حق نظارت تحفظ شده اطلاعات را بررسی می‌کند"حسین نجابت" عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویِِِژه بررسی برجام در گفت‌‌‌‌‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به حضور آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جلسه این کمیسیون، اظهار کرد:‌ نمایندگان در رابطه با درز اطلاعاتی که تاکنون موجب لطمه کشور شده انتقاداتی را به آمانو منعکس کردند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: آمانو با حضور در کمییسیون ویِژه به ادعای خود تلاش داشت تلقی عمومی ایران را نسبت به آژانس بین‌المللی تغییر دهد. 

وی در ادامه با تاکید براینکه کمیسیون ویژه از لحاظ شخصیت حقوقی می‌تواند به اطلاعات محرمانه دسترسی داشته باشد، گفت:‌ در برجام به دو سند دیگر اشاره شده که کمیسیون ویژه خواهان ارائه محتوای این سند است تا آن را مورد بررسی قرار دهد.

نجابت افزود: دولت و مجلس در حفظ اسرار هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و اگر امکان درز اطلاعات از مجلس باشد، این امر در دولت هم رخ خواهد داد. 

عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت:‌ نمایندگان نقشه راه امضا شده میان دولت و آژانس بین‌المللی را با حق نظارت تحفظ شده مورد بررسی قرار خواهند داد.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی براینکه در صورت دخالت نظرهای شخص بر جمع‌بندی برجام در کمیسیون ویژه دو گزارش ارائه می‌شود،‌ گفت: این خلاف کار حرفه‌ای و غیرقانونی است.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون ویِِِژه بررسی برجام اظهار داشت: در صورت وجود اختلاف آرای زیاد، در جمع‌بندی برجام توسط کمیسیون ویژه رای‌گیری خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار