تلویزیون فرانسه اعلام کرد: یکصد و پنجاه نفر از نمایندگان شرکت های فرانسوی در تهران، به ازسرگیری فعالیت های خود در بازار هشتاد میلیون نفری ایران امیدوارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، تلویزیون فرانسه گزارش داد: حضور در بازار تهران هدف صاحبان شرکت های فرانسوی است. این تمایل با پایان تحریم های ایران به وجود آمده است. هیاتی متشکل از یک وزیر و صاحبان شرکت های فرانسوی به تهران رفته اند.

گزارشگر این شبکه گفت: این سفر سرفصلی جدید در روابط بین فرانسه و ایران تلقی می شود. پاریس خواستار به حرکت درآوردن مجدد تبادلات اقتصادی با این کشور است. تبادلات بازرگانی فرانسه با ایران از چهار میلیارد یورو در سال دو هزار و سه، به پانصد میلیون یورو در سال دو هزار سیزده کاهش یافت.

تحریم های بین المللی علیه ایران دلیل این کاهش بود. اما امروز دو ماه پس از عقد توافق تاریخی هسته ای با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، این کشور به محلی برای رفت و آمد نمایندگان کشورهای خارجی مبدل شده و فرانسه نیز مانند مابقی کشورها وارد عمل شده است. 

استفان لو فول، وزیر کشاورزی فرانسه که به تهران سفر کرده است، درخصوص همکاری با ایران در زمینه تحقیقات و آموزش اعلام آمادگی کرد.

گزارشگر ادامه داد: کشاورزی تنها زمینه همکاری با ایران نیست، سران شرکت های فرانسوی در این سفر سه روزه همراه وزیر کشاورزی و سخنگوی دولت فرانسه هستند.

در کل شمار صاحبان شرکت هایی که در این سفر حضور دارند به یکصد و پنجاه نفر بالغ می شود.
لو فول این سفر را برای فرانسه راهبردی توصیف کرد و گفت: ما به ایران آمده ایم تا حمایت دولت (فرانسه) را از شرکت هایی که قصد سرمایه گذاری دارند، اعلام کنیم.

گزارشگر ادامه داد: شرکت فرانسوی توتال و همچنین رنو و پژو-سیتروئن از دیرباز در ایران حضور دارند. این شرکت ها آرزومند فعالیت های مجدد در ایران با بازاری هشتاد میلیون نفری هستند.

هیچ کس نمی تواند در برابر این بازار بزرگ بی تفاوت باشد. ایران بازار بزرگ لوازم آرایشی-بهداشتی است و علاوه بر این در زمینه هواپیمایی نیز بازاری مهم تلقی می شود. ایرباس در ایران با شرکت آمریکایی بوئینگ در رقابت است.

در حال حاضر بحث خرید سالانه هشتاد تا نود فروند هواپیما مطرح است. این شرکت ها برای فعالیت باید منتظر بازگشت ایران به بازارهای ارز و لغو تحریم ها باشند. برای تحقق این مسایل که با تعهد ایران به مفاد توافق هسته ای مرتبط هستند، هیچ زمان مشخصی تعیین نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار