تیم ملی والیبال ایران دهمین دیدار خود در مسابقات جام جهانی والیبال را با نتیجه 3 بر صفر به کانادا واگذار کرد تا سریال شکست‌هایش ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  در سومین دیدار از روز دهم رقابت‌های جام جهانی والیبال دو تیم ایران و کانادا به مصاف هم رفتند. این دیدار از ساعت 8 و 40 به وقت ایران در شهر توکیو آغاز شد.

تیم ملی والیبال ایران در پایان این دیدار با نتیجه 3 بر صفر مقابل کانادا شکست خورد تا هفتمین شکست خود در مسابقات جام جهانی را متحمل شود. شاگردان کواچ در این دیدار در سه ست پیاپی با نتایج 25 بر 23 ، 29 بر 27 و 26 بر 24 نتیجه را به حریف خود واگذار کردند و جایگاه هفتمی خود را هم از دست دادند.

**ست اول : ایران 23 – کانادا 25 / انگیزه‌ای که باز هم کمرنگ بود

تیم ملی والیبال ایران در این دیدار با پیراهن سرمه ای رنگ و با ترکیب سعید معروف، شهرام محمودی، عبدالرضا علیزاده، فرهاد قائمی، مجتبی میرزاجانپور، محمد موسوی و سامان فائزی به میدان رفت و کانادایی‌ها با لباس سفید و قرمز در این دیدار حاضر بودند.

بازی در ابتدای ست نخست پایاپای پیش می‌رفت. دو تیم در امتیاز 8 بر 7 برای ایران راهی وقت استراحت فنی اول این دیدار شدند. تیم ملی والیبال ایران در این دیدار به نسبت دیدار روز گذشته مقابل کانادا عملکرد بهتری داشت و بازیکنان هماهنگی بیشتری با هم داشتند اما انگیزه لازم هنوز در بین بازیکنان وجود نداشت به همین دلیل باز هم این حریف ایران بود که دو  امتیاز از ایران پیش افتاده بود.

کانادا پیروز دو ست نخست

شاگردان کواچ همچنان با مشکل همیشگی دریافت‌های ضعیف روبه رو بودند و این موضوع کار را برای ایران سخت کرده بود. کانادایی‌ها در امتیازهای پایانی این ست با نتیجه 23 بر 19 پیش افتاده بودند و در آستانه پیروزی در این ست قرار داشتند. تعویض سعید معروف با مهدی مهدوی و گرفتن وقت استراحت از سوی اسلوبودان کواچ تغییری روند این ست ایجاد نکرد.

هرچند بازیکنان در امتیازات پایانی به خوبی عقب ماندگی خود را جبران کردند و اختلاف امتیاز را کاهش دادند امتا نتیجه در پایان با برتری 25 بر 23 به سود تیم کانادا به پایان رسید. 

**ست دوم: ایران 27 – کانادا 29  /  اشتباهات فردی و دریافت ضعیف

ست دوم این دیدار هم مانند ست نخست آغاز شد و دو تیم در تلاش بودند امتیازگیری کنند و امتیازات تک به تک بین دو تیم تقسیم می‌شد. هر دو تیم اشتباهاتی داشتند و کانادایی‌ها در حملات سرعتی نمایش بهتری نسبت به حریف خود داشتند. نخستین وقت استراحت فنی ست دوم با نتیجه 8 بر 7 برای تیم ملی کانادا بود.

در ادامه کانادایی ها اختلاف امتیاز خود را به عدد 3 رساندند و با نتیجه 16 بر 13 به دومین وقت استراحت فنی رفتند. پس از این وقت استراحت فنی بازیکنان ایران نمایش بهتری از خود ارائه دادند و با دفاع روی تور مناسب و حملات برنامه ریزی شده توانستند اختلاف امتیاز را کاهش دهند و در ادامه نتیجه را 19 بر 19 مساوی کنند و سپس در امتیاز 21 بر 20 از کانادا پیش بیفتد. این برتری سبب شد هوگ ، سرمربی کانادا وقت استراحت تقاضا کند. درصد اشتباهات کانادا بیشتر از قبل شده بود.

کانادا پیروز دو ست نخست

این موضوع کار را برای ایران راحت‌تر کرده بود. عادل غلامی سرویس خود را به تور زد تا بار دیگر توسط کواچ با سامان فائزی تعویض شود. همچنین مهدی مهدوی جایگزین سعید معروف شد. ایران 23 بر 21 از حریف پیش بود. با این حال کانادایی‌ها باز هم نتیجه را به تساوی کشاندند. امتیاز 24 را محمد موسوی روی آبشار بلند خود به نام ایران ثبت کرد.

 امتیاز 24 برای کانادا سبب شد کواچ تقاضای ویدئو چک کند که البته بی فایده بود. پس از آن بوبان وقت استراحت تقاضا کرد. در آن طرف میدان هم تیم کانادا تغییراتی در ترکیب تیمش ایجاد کرد.

ست سوم : ایران 24 – کانادا 26 / ناهماهنگی شاگردان کواچ و فرصت‌طلبی کانادایی‌ها

با جود این که تیم ایران دو ست را به حریف خود واگذار کرده بود و برای جلوگیری از شکست در این دیدار ، نیاز به پیروزی در این ست داشت، بازی را بسیار بد آغاز کرد و از همان ابتدا با 3 امتیاز از کانادا عقب افتادند. به بیرون رفتن سرویس از سوی تیم کانادا اولین امتیاز در ست سوم را به ایران داد. در ادامه بازیکنان ایران روی حرکات عبادی پور و شهرام محمودی اختلاف را کاهش داد اما باز هم برتری با کانادا بود.

میلاد عبادی پور در ابتدای این ست جایگزین فرهاد قائمی شده بود. دو تیم در امتیاز 8 بر 6 برای کانادا به اولین تکنیکال تایم ست سوم رفتند. در ادامه کانادا برتری خود را حفظ کرد. دفاع مشترک شهرام محمودی و سامان فائزی نتیجه را 11 بر 11 به تساوی کشاند. این برابری خیلی ادامه پیدا نکرد و باز هم کانادا با استفاده از به هم ریختگی دفاع و دریافت ایران پیش افتاد و با نتیجه 16 بر 12 به دومین وقت استراحت فنی این ست رفت. امتیاز 17 هم برای کانادا بود. 18 بر 15 برتری همچنان با شاگردان هوگ بود.

در ادامه ایران باز هم اختلاف امتیاز را به عدد یک رساند و 22 بر 21 همچنان از کانادا غقب بود. سرمربی تیم کانادا که احساس خطر کرده بود تقاضای وقت استراحت کرد تا بتواند برتری را به تیمش برگرداند. اما نتیجه در امتیاز 23 برابر شد.اما در پایان این کانادا بود که 26 بر 24 برنده این ست شد و این دیدار را 3 بر صفر به حریف خود واگذار کرد.

تیم ملی والیبال ایران با این شکست 9 امتیازی باقی ماند و کانادایی‌ها با کسب پیروزی مقابل ایران 10 امتیازی شدند و بالاتر از ایران قرار گرفتند.

در آخرین روز این مسابقات فردا تیم ملی کانادا با تونس دیدار خواهد کرد و ایران هم باید به مصاف مصری برود که در مرحله سوم رقابت‌ها، دو پیروزی پیاپی را مقابل ونزوئلا و تونس به دست آورده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
بهنام
۱۴:۴۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام. یادتون هست وقتی ولاسکو بود ، تیم یک ت که عقب می افتاد چطور بچه ها رو از نظر روانی تقویت میکرد ؟ یادتون هست تمرینات بدن سازی . برنامه های تغذیه ای بچه های تیم رو تو او ن زمان ؟ حالا داد و بیدادهای کواچ را در زمانهای استراحت می بینین ؟ از دست دادن لیبرو خوبمون به نام ظریف را می بینین؟ آخه کجای دنیا بهترین مربی دنیا را میدن و یک مربی با دو سال تجربه مربیگری باشگاهی را میارن ؟ اگه تو بازیهای قبل هم بعد از ولاسکو تیم یه کارهایی میکرد از آثار باقیمانده تمرینات ولاسکو بود . این تیم یک مربی میخواست که بلد باشه کارهای ولاسکو را دنبال کنه نه یک تازه کار. تا کی میخواین مضحکه دنیا باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی اقا
۱۴:۳۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
من خودم مربی نیمه حرفه ای والیبال هستم اقای کواچ قبل از اینکه مربی تیم ملی ایران بشه مربی تیم پروجای ایتالیا بود من بازی های این تیم رو با مربی گیری کواچ در لیگ ایتالیا دنبال میکردم ( حداقل 15 بازی ) من به تنهایی به ضعفهای این مربی پی برده بودم و به تمام دوستان و اشنایان گفتم که که این اقای کواچ در زمینه های روحی روانی بازیکنان و گرفتن تایم اوت ها و تعویضها ضعیف عمل میکنه. من در عجبم که فدراسیون با اون همه کارشناسها یی که در اختیار داره چطور ضعفهای این مربی رو در لیگ ایتالیا تشخیص نداده! و این مربی رو به سرمربیگری تیم بزرگی مثل ایران برگزیده ؟!!!!چطور ممکنه که تیمی در عرض 1 ماه این همه افت داشته باشه ؟ اگه تیم ایران 50درصد بازی هایی که در لیگ جهانی داشت رو توی این بازیها به نمایش میذاشت حداقل باید در جایگاه سوم می ایستاد چون فقط تیمهای امریکا و لهستان از ایران در سطح بالاتری قرار داشتند. مشکل تیم ایران کادر فنی فوق العاده ضعیف هست. نیاز های یک تیم فقط به سرمربی محدود نمیشه بلکه داشتن چند کمک مربی در سطح اول جهانی داشتن انالیزور های حرفه ای روانشناس ورزشی حرفه ای بدنساز کاربلد و باتجربه ازنیازهای اصلی یک تیم هست که متاسفانه این تیم در حال حاضر هیچ کدام از از فاکتور های ذکر شده رو نداره. امیدواریم که فدراسیون والیبال قدری با دید بازتر به این مسائل نگاه کنه.
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۴:۱۳ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
باعث تاسفه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
فاجعه اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
سقف واقعی والیبال ما همین است، پیروزی های قبلی فقط اهمیت آماده سازی و تمرینی دارند ولا غیر.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۵۷ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
غرور و مربی عامل باخت
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۳۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
بازیکن بازیکن بازیکن
Spain
ناشناس
۱۳:۲۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
سلام..ما مخلص شیربچه های ایران هم هستیم... اما تیمی که بزرگ شد... مربی بزرگتر میخاد... توکل-صبر-تلاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
اینا همون بچه های قهرمان ما هستند که توی جام جهانی والیبال در زمان ولاسکو بودن فقط کواچه که جدیده و وظعیت تیم رو اینتوری کرده
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۱۱ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
این یه فاجعه اس به خدا واسه والیبال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
بچه ها داداشی های گل و باغیرت اگر این جوری بازی کنید از آخر اول میشین ها !!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
Mohammad
۱۱:۲۴ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
این تیم دیگه تیم نمیشه با این مربی بدون دانش
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۸ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
دراین دوره ایران خیلی بدظاهرشد.امان ازشهرت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
ترو جون هر کی دوست دارین با مصر بازی نکنید تا آبروی ایران نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۱ شهريور ۱۳۹۴
بابا از والیبال خوشامون اومد تشویق کردیماونا رو هم جو گرفته دیگه دارن بازی نمیکنن (( شاید از عمد بازی نمی کنند))
آخرین اخبار