در ژاپن دعا می‌کردیم بازی‌ها تمام شود!

محمودی: بدون مربی هم به المپیک می‌رویم

بازیکن تیم ملی والیبال ایران با اشاره به عملکرد بد تیم ملی در مسابقات جام جهانی گفت: مربی هم نداشته باشیم به المپیک می‌رویم.

شهرام محمودی در گفتگو با خبرنگار حوزه توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رقابت‌های تیم ملی ایران در جام جهانی 2015 ، گفت: بازی‌های جام جهانی یکی از بدترین تورنمنت‌هایی بود  که در تمام دوران والیبالم تجربه کرده بودم. هنوز هم وقتی یاد مسابقات جام جهانی می‌افتم ناراحت می‌شوم.

ملی‌پوش والیبال ایران به مصدومیتش در این مسابقات اشاره کرد و گفت: در بازی با آرژنتین در همان پوئن‌های ابتدایی روی یک فرود بد کمرم دچار مصدومیت شد. هرچند از آنجا که بدنم گرم بود، توانستم تا پایان ست دوم بازی کنم. اما بعد از آن درد زیاد مانع شد که بتوانم تیم را همراهی کنم. بعد از آن شب در هتل متوجه شدم که با مصدومیت شدیدی مواجه شده‌ام. البته این دردی قدیمی بود که آن روز تشدید شد.

محمودی با بیان این که نتایج ضعیف تیم ملی و این که نمی‌توانستم به تیمم کمک کنم واقعا ناراحت کننده بود، اظهار کرد: متاسفانه تیم ما در این مسابقات آن تیم همیشگی نبود و والیبال بدی بازی می‌کردیم. در بازی‌هایی که حضور نداشتم و از نیمکت مسابقات را تماشا می‌کردم، بسیار ناراحت و عصبی بودم که چرا نمی‌توانم بازی کنم تا شاید یک پوئن هم شده به تیمم کمک کنم.

بازیکن شماره یک تیم ملی والیبال ایران ، به بحث بی انگیزه شدن بازیکنان تیم پس از شکست مقابل آرژانتین اشاره کرد و افزود: خیلی صحبت‌ها درباره بی انگیزگی بازیکنان مطرح می‌شد. اما واقعیت این بود که شکست نخست مقابل آرژانتین همه چیز را خراب کرد.

وی ادامه داد: انگار بازیکنان همه چیز را از دست رفته دیدند. این طرز فکر اشتباه بود، اما متاسفانه بین بازیکنان ایجاد شده بود.. پیش از اعزام فکر می‌کردیم سه بازی نخست را می‌بریم واز 4 دیدار سخت بعدی هم دو پیروزی کسب می‌کنیم. اما باخت مقابل آرژانتین همه تصورات ما را بر هم ریخت و روحیه تیم را خراب کرد. تیم به نوعی متلاشی شد و نتوانستیم خودمان را جمع و جور کنیم. هیچ کس نتوانست مثل همیشه کارایی واقعی خود را به نمایش بگذارد. باید بگویم ایران همیشگی نبودیم.

محمودی: بدون مربی هم به المپیک می‌رویم/// در حال ویرایش

وی اضافه کرد: ما در مسابقاتی مانند دیدار با استرالیا واقعا انگیزه نداشتیم. انگار یک جورایی کار را تمام شده می‌دانستیم. همگی فقط دعا می‌کردیم که زودتر مسابقات تمام شود. اگر بگویم این تورنمنت برای تک تک نفرات تیم ملی مثل یک کابوس بود، دروغ نگفته‌ام.

محمودی درباره انتقاداتی که به عملکرد تیم ملی والیبال ایران در طول برگزاری مسابقات شد و پس از رقابت‌ها هم ادامه پیدا کرد، گفت: انتقادات سازنده همیشه به بهتر شدن وضعیت تیم ملی کمک کرده و تمام مجموعه والیبال با جان دل پذیرای انتقادات سازنده و منصفانه هستند. اما متاسفانه برخی به دنبال پیدا کردن جایگاه برای خودشان هستند و در واقع دلسوز والیبال نیستند. 

پشت خط زن تیم ملی افزود: برخی منتقدان، بازیکنان و تیم را می‌کوبند تا از فرصت پیش آمده سواستفاده کنند. این که کارشناسان و برخی مربیان تیم را تخریب کنند چه سودی دارد؟ مگر غیر از این است که اگر والیبال از رونق و محبوبیت بیافتد، آن ‌ها هم نمی‌توانند امرار معاش کنند؟ با این حال خیلی از انتقادات صحیح بود. مثلا این که تیم روحیه و جنگندگی نداشت و برخی ایرادات به کادر فنی هم منصفانه بود.

محمودی با بیان این مطلب که در ورزش کسب نتایج ضعیف هم یک روی سکه ‌است و شکست‌ هم مانند پیروزی‌ طبیعی است، ادامه داد: تیم ملی روسیه با آن همه افتخارات و آن همه ستاره تنها یک بازی را در لیگ جهانی با پیروزی پشت سر گذاشت. چه برسد به ما که تازه دو سال است به عنوان یک قدرت مطرح شده است. متاسفانه به همان نسبت که والیبال ایران رشد ناگهانی داشت، توقعات ناگهانی هم ایجاد شد. به نظر من باید واقع‌بین باشیم. بهترین نتیجه‌ای که تیم ملی ایران می‌توانست بگیرد عنوان چهارم با پنجم بود. آن مسابقات واقعا رقابت تنگاتنگی بین تیم‌ها بود. بلایی که سر لهستان آن هم به خاطر تنها چند پوئن آمد، نمونه عینی این موضوع بود. ایران بین این قدرت‌ها یک تیم نوپاست.

بازیکن تیم ملی والیبال ایران درباره انتقاداتی که به عملکرد کادر فنی  شد و جلسات فدراسیون والیبال برای رفع مشکلات، گفت: باید گفت با اینکه از نظر نتیجه کواچ موفق‌تر از ولاسکو عمل کرد، اما از نظر مدیریتی این مربی خیلی جاها به مشکل برخورد کرد. امیدوارم چه با کواچ چه بدون کواچ به المپیک برویم. زیر اگر این اتفاق رخ ندهد، خودمان را نمی‌بخشیم. خیلی از بازیکنان شاید بخواهند پس از المپیک از تیم ملی خداحافظی کنند. به همین دلیل تمام تلاش ما این است که المپیک با خاطره‌ای خوب همراه شود.

محمودی: بدون مربی هم به المپیک می‌رویم/// در حال ویرایش

وی افزود: هر تصمیمی گرفته شود بازیکنان پذیرای آن خواهند بود. شک ندارم که مدیران والیبال بهترین تصمیم را برای ادامه راه تیم ملی اتخاذ خواهند کرد.

بازیکن تیم ملی ایران درباره احتمال و شانس المپیکی شدن ایران گفت: مسابقات جام جهانی یک تجربه بزرگ بود که نباید  فراموش شود. مطمئن باشید در ادامه شرایط اینگونه پیش نمی‌رود. هر طور شده باید به المپیک برویم. تیم ما آنقدر خوب است که اگر بدون مربی هم باشد می‌تواند به المپیک برود. امیدوارم تمام مشکلات تیم ملی زودتر حل شود. اگر به المپیک نرویم واقعا دیگر قابل بخشش نیست.

انتهای پیام/



 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۰ ۲۲ مهر ۱۳۹۴
کاش دو بازی با استرالیا و کانادا هم بازی نمی کردی! اینقدر ضایع باختیم! عمرا به پای غفور نمی رسی! غفور دور مقدماتی جام جهانی اسپکر دوم برتر مسابقات شد.حیف که مصدوم شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۴ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
اتفاقا این غفور هست که محمودی جانشین خوبی واسش نیست! چون موقعی که غفور اماده هست مثل پارسال تیم نتیجه میگیره و موقعی که غفور مصدوم هست و نااماده مثل امسال تیم نتیجه نمیگیره! محمودی اصلا نمیتونه جای غفور رو پر کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۰ مهر ۱۳۹۴
هه جدا؟! اتفاقا تیم ملی با محمودی امسال به هیچ جا نرسید! با غفور ما پارسال چهارم لیگ و ششم جهان شدیم اما با محمودی امسال حتی صعود نکردیم! جام جهانی امسال با محمودی به تیم های ضعیف و درجه دو مثل استرالیا و کانادا باختیم! پس این محمودی هست که خوب بازی نمیکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۹ مهر ۱۳۹۴
بله رفیق به شرط این که شما مواظب سلامتی خودت باشی و انقدر هوای شما رو داشته باشن که کمر درد شدید نگیری در ضمن نبود جانشین مناسب برای اقای محمودی معضل این روزهای تیم ملی ما هست غفور دیگه خوب بازی نمی کنه
آخرین اخبار