بر اساس یک نظرسنجی، از هر 4 دانشجوی دختر در آمریکا، یک نفر در دانشگاه خود مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، نظر سنجی انجام شده بوسیله انجمن دانشگاه‌های آمریکایی بر روی 150 هزار دانشجوی دختر نشان داد یک چهارم این دختران دست‌کم یک بار در دوران تحصیل مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند.  

رئیس این انجمن اعلام کرد هدف اصلی از انجام نظرسنجی مذکور، درک بهتر تجارب و نظرات دانشجویان است. بر اساس این نظرسنجی، از 26.1 درصد از دانشجویانی  که مورد آزار قرارگرفته‌اند، 16.9 درصد آن‌ها سال اولی و تازه‌وارد هستند. بنابراین، این دسته از دانشجویان در معرض خطر بیشتری قرار دارند. احتمال آزار جنسی به ازای هر یک سال حضور بیشتر در دانشگاه، 11.1 درصد کاهش می‌یابد.  

محققان معتقدند آمار به دست آمده در این تحقیق، بسیار کمتر از تعداد واقعی قربانیان است. آن‌ها دلیل این مسئله را مشارکت کم دانشجویان در این نظرسنجی بیان کرده‌اند. ابتدا از 780 هزار دانشجو خواسته شد در این نظرسنجی شرکت کنند، اما تنها 19 درصد آن‌ها حاضر به همکاری شدند. محققان معتقدند این افراد به دلیل داشتن چنین تجاربی، حاضر به همکاری نشدند.

رئیس دانشگاه هاروارد پس از مشاهده نتایج، این آمار را خجالت‌آور خواند و اعلام کرد: باید برای مقابله با آزار جنسی در فضاهای آموزشی تلاشی همه‌جانبه را آغاز کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار