2 گروه صیادپرند گان با ارزش شکاری در شهرستان سرخس درکمتر از 10 روز دستگیر شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ مامورین یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی دو گروه صیاد حرفه ای بوشهری را در منطقه حفاظت شده تخت سلطان در شهرستان سرخس دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی گفت: طی 48 ساعت کار اطلاعاتی، مخفیگاه شکارچیان حرفه ای شناسایی شد و در یک اقدام غافل گیر کننده به مخفیگاه، یک نفر از صیادان با دوبهله بالابان متواری به دام افتاد و متاسفانه تنها یک بهله از بالابان ها زنده گیری شد و نفر دوم در حین گریز دستگیر شد.

شعبانی از تشکیل پرونده و معرفی متخلفین به مراجع قضایی خبرداد و گفت:از محل مخفیگاه صیادان،تعداد قابل توجهی تور و تله پرنده گیری ،کلاه مخصوص پرندگان؛8قطعه باقرقره، 3قطعه قمری کشف شده است.

شعبانی گفت: گروه دوم درحین شکار پرندگان وحشی درحالی که در کومه های مخصوص صید پرندگان مخفی شده بودند، توسط یگان حفاظت به دام افتادند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان خراسان رضوی ضرر و زیان وارده از سوی این صیادان به محیط زیست ، را بیش از 880 میلیون ریال دانست و تصریح کرد: ضرر و زیان وارده بر حسب مصوبه جدید شورای عالی محیط زیست ، بابت هر بهله پرنده بالابان 600 میلیون ریال و هر بهله دلیجه 200 میلیون ریال و از بابت گونه باقرقره یک میلیون ریال است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.