معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان ازاجرای طرح ساماندهی مبارزه با قاچاق کالا در استان کردستان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج؛ علیرضا آشناگر در جلسه اصلی کمیسیون برنامه ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان در محل سالن دولت استانداری گفت: برای کمک به تسهیل در مبادلات در پایانه های مرزی استان بخصوص در پایانه مرزی باشماق مریوان صدور مجوز راه اندازی شعبه بانک عامل برای ارائه خدمات مورد نیاز مردم و سرمایه داران در اولویت برنامه ها قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در محدوده و قلمرو استان کردستان افزود: در قالب طرح ساماندهی قلمرو در استان کالا ها در داخل استان می توانند چرخش داشته باشد و در کلیه شهرستان تابعه استان ارائه شود .

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان بیان کرد: بر اساس این طرح کالا با استفاده از کارت سبز و کارت الکترونیک جابجا شده و وقتی وارد استان می شود این کالاها با استفاده از کارت سبز چرخش خواهد داشت.

آشناگر افزود: این طرح در مجموع به اقتصاد همه شهرستان های تابعه استان کمک خواهد کرد و مردم در سطح استان از منافع اقتصادی این چرخش کالا بهره مند می شوند.

وی تاکید کرد: با انجام این طرح زمینه ایجاد اشتغال در همه شهرستان ها فراهم شده و هر شهرستان می توانند برای خود بازارچه ای برای عرضه این کالاها داشته باشد.

آشناگر همچنین خواستار برخورد قاطعانه با افراد سود جو و نیز باندهای قاچاق کالا در سطح استان برای ریشه کنی معضل قاچاق در کردستان شد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان درپایان گفت: در برخورد با قاچاق کالا رعایت قانون باید ملاک باشد و در این زمینه باید به حساسیت های جامعه توجه شود و حتما روند برخورد با این معضل باید از سلامت کافی برخوردار باشد و مسیر رسیدگی به پرونده ها باید بر طبق قوانین و مقررات صورت گیرد.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.