نماینده مسجد سلیمان گفت: شرایط رکود اقتصادی معضلی جدی است که گریبان مردم و اقتصاد کشور را گرفته و امکان خروج از آن در نیمه دوم سال هم وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،"اسماعیل جلیلی"، نماینده مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در نطق میان دستور امروز صحن علنی ضمن عرض ادب و احترام به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران و به ویژه مردم خوزستان و تبریک عید سعید قربان، شروع سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و اساتید تبریک گفت.

جلیلی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس یادآور ایثارگری‌های خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان در طول 8 سال دفاع مقدس است، اظهار داشت: از دولت قدردانی می‌کنم که "سند راهبردی ایثارگران" را تصویب و اجرا نمود و امیدوارم بقیه افرادی که مشمول این سند هستند در سال 94 برای دریافت امتیاز مربوطه اقدام کنند.

نماینده مسجد‌سلیمان تصریح کرد: شش ماهه دوم سال 94 آغاز شد، در شش ماهه اول بیکاری و شرایط رکود اقتصادی معضلی جدی بود که گریبان مردم و اقتصاد کشور را گرفت و براساس شواهد در شش ماهه دوم همچنان در وضعیت بیکاری و رکود بسر خواهیم برد.

وی افزود: علیرغم اینکه امروز وزیر اقتصاد اعلام کرده بود که برای نیمه دوم سال برنامه داریم اما وزیر صنعت و معدن در روز گذشته در جلسه کمیسیون ویژه تولید ملی اشاره کرد که بحران رکود به حدی است که امکان خروج از آن در شش ماه دوم سال نیز وجود ندارد.

این نماینده مجلس نهم گفت: هزینه‌های بالا در تولید، کاهش سودآوری فعالیت‌های تولیدی، تحریم، عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران، کاهش ارزش سهام شرکت‌ها، عدم پرداخت مطالبه‌ها توسط شرکت‌های دولتی، کاهش اعتبارات عمرانی و عدم پرداخت حقوق پیمان‌کارانی که فعالیت‌های عمرانی می‌کنند و همچنین عدم همکاری بانک‌ها با کسانی که فعالیت‌های اقتصادی را دنبال می‌کنند همه و همه نشان دهنده شرایط سخت رکودی در کشور است.

جلیلی افزود: این نگرانی در شهرها و مناطق کمتر توسعه یافته تبدیل به معضلات اجتماعی خواهد شد که اگر دولت در نیمه دوم فکری برای آن نکند سخت‌تر هم خواهد شد.

نماینده خوزستان تصریح کرد: نکته دوم بحث مربوط به برون رفت از این شرایط رکودی می‌باشد، قانون رفع موانع تولید که تصویب شده راهکار مناسبی است اما برای اجرایی شدن جدیت دولت را می‌طلبد.

وی گفت: نکته بعدی عدم پرداخت یارانه مربوط به تولید از بخش هدفمندی است این اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است امکان تحرک بخشی به حوزه تولید را نداشته و در نیمه دوم سال باید منتظر ماند و عملکرد دولت در این زمینه را نظاره کرد.

جلیلی اظهار داشت: لازم است که از تریبون مجلس از مجموعه زحماتی که تیم مذاکره کننده کشورمان در مذاکره با گروه 1+5 و همچنین از زحمات اعضای کمسیون بررسی برجام مجلس تشکر و قدردانی کنم.

نماینده خوزستان افزود: انتظارها این است که کمیسیون ویژه با تعامل با دولت، ریسک‌ها و فرصت‌های توافق را در حوزه سیاست، فرهنگی، امنیت، اقتصاد و حوزه اجتماعی بررسی کند و نتیجه اجرای آن را در اینکه کشورمان در حوزه‌های منطقه، بین‌المللی و داخلی دچار چه شرایطی خواهد شد را بررسی کنند و از تلاش برای عرض اندام‌هایی که معمولا در بزنگاه‌های سیاسی توسط گروه‌ها و جریانات رقم می‌خورد، خودداری کنند

جلیلی تأکید کرد: کمیسیون بررسی برجام  نهایتا بررسی کند که با اجرای این توافق ثبات و بی‌ثباتی در منطقه چه نتایجی برای کشورمان  خواهد داشت و دولت نیز برنامه‌ریزی برای پسا‌تحریم را در دستور کار قرار دهد و با تعامل با مجلس شورای اسلامی برای اجرایی شدن آن اقدام کند.

جلیلی در پایان به مشکلات حوزه انتخابیه خود یعنی مسجد سلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل اشاره کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار