جلبک‌هایی به رنگ طلا، سوغات انگلیس

جلبک‌هایی که در جنوب ایران رشد می کند رمزگشای موفقیت دوچرخه سواران در المپیک هستند.

جلبک‌هایی به رنگ طلا، سوغات انگلیسبه گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان: سال 2012 کشور انگلیس به فکر چاره‌ای برای برنده شدن دوچرخه‌ سوارانش در المپیک بود که تصمیم به ساخت مکمل‌های گیاهی برای دوچرخه سواران گرفت، مکمل  گیاهی را از جلبک اسپیرولینا تهیه کرد که این جلبک هم اکنون در دریاهای جنوب ایران نیز رشد می کند و آن را به جای مکمل شیمیایی به رکابزنانش داد.
 
اکنون ایران به دنبال این حلقه مفقود شده برای استفاده دوچرخه سواران و موفقیت آنها است و به همراه فدراسیون دوچرخه سواری و دانشگاه‌ها این مکمل را تا 2 ماه آینده تهیه خواهند کرد تا قدمی نو برای پیروزی رکابزنان در المپیک بر دارد.
 
سراجی: ایران از مکمل انگلیسی ها کپی برداری می کند
 
امید سراجی خاطر نشان کرد: چند کار تحقیقاتی در خصوص تاثیرات مکمل اسپیرولنیا که یک نوع جلبک دریایی است انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که این جلبک سیستم ایمنی دوچرخه سواران را افزایش می دهد و به جای مکمل‌های شیمیایی می توان از این قرص استفاده کرد.
 
وی افزود: این کار نتیجه تحقیقات دانشگاه‌ها و همکاری با فدراسیون دوچرخه سواری است که تا 2 ماه آینده با الگو برداری‌هایی که از دانشگاه انگلیس شده به نتایج ارزنده ای می رسیم.
 
سراجی در ادامه تصریح کرد: زیرا در المپیک 2012 انگلیس برای کسب رتبه نخست در دوچرخه سواری این کار را انجام داد و ما تصمیم داریم تا این حلقه مفقود شده را پرورش دهیم و از آن خروجی ارزنده ای برای دوچرخه سواران کسب کنیم.
 
وی در ادامه تاکید کرد: این مکمل غذایی جایگزین مواد شیمیایی می شود و همان کاری که پلوتامین انجام می دهد را این جلبک دریای اسپیرولینا انجام خواهد داد.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار