رئیس شبکه دامپزشکی خراسان رضوی، ذبح در کشتارگاه های مجاز را مطابق برخی فتوای علما، یک امر شرعی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ بهروز خسروی نیا در آستانه عید قربان گفت: نظارت بر واحدهای تولیدی برای کنترل بیماری های مشترک از زمان ورود دام تا مراحل ذبح و بسته بندی و عرضه به دست مردم صورت می گیرد.

وی افزود: برای گسترش بهداشت و رعایت موارد بهداشتی باید آموزش های لازم از خود فرد تا کلیه پرسنل انجام شود تا بصورت یک فرهنگ عمومی درآید.

وی ادامه داد: در 6 ماهه اول امسال 239 فقره پرونده به دادسرا ارجاع شده که 35 تای آن به تعزیرات رسیده، همچنین 16 محل عرضه فراورده های دامی هم به دلیل تخلف پلمپ شده است.

وی این رقم را در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 342 پرونده اعلام کرد که 99 تای آن به تعزیرات معرفی شده و نیز 16 پلمپ محل های متخلف نیز صورت گرفته است.

خسروی نیا افزود: از مجموع پرونده های امسال بنا به صدور رای، برای 44 پرونده 35 سال حبس و برای 25 پرونده 2 میلیارد و580 میلیون ریال جریمه نقدی صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی خراسان رضوی در 6 ماهه اول امسال به 26 هزار و 228 فقره بازدید از مراکز مختلف اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها 612 کیلوگرم موارد ضبطی بوده و 40 هزار و 334 کیلوگرم فراورده دامی معدوم، همچنین 53 تن فراورده غیر مجاز نیز در شهریور امسال معدوم شد.

حجت الاسلام رستمی، نماینده دفتر ولی فقیه در دامپزشکی خراسان رضوی در ادامه این نشست به خطر ابتلای مردم به بیماری های مشترک بین انسان و دام اشاره کرد و گفت: با توجه به عید اسلامی قربان که عید مشترک بین تمام مسلمانان است، باید به ذبح بهداشتی دام ها توجه بیشتری شود تا بیماری منتقل نشود.

وی با بیان اینکه در استان 82 اکیپ ثابت و 100 اکیپ سیار، 83 دکتر دامپزشک، 38 ناظر ذبح و 182 بازرس بهداشتی در عید قربان فعال هستند، افزود: این فعالیت ها برای ارائه گوشت بهداشتی و شرعی به مردم صورت می گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.